Multimediální řešení pro Linux

Novell oznamuje první open source implementaci Microsoft Silverlight

Open source projekt Mono sponzorovaný společností Novell oznámil dostupnost technologie Moonlight 1.0, která poskytuje uživatelům Linuxu přístup k obsahu ve formátech Microsoft Silverlight. Moonlight slouží jako platforma, kterou uživatelé Linuxu potřebují pro přehrávání obsahu ve formátech Silverlight a Windows Media. V kombinaci s projektem open source přehrávače médií Banshee, který Novell rovněž sponzoruje, je Moonlight součástí uceleného multimediálního řešení pro Linux.



Vydaný software je k dispozici pro všechny hlavní distribuce Linuxu jako openSUSE, SUSE Linux Enterprise, Fedora, Red Hat a Ubuntu. Je výsledkem technické spolupráce společností Microsoft a Novell zaměřené na posilování interoperability mezi systémy Windows a Linux. Prostřednictvím sady mediálních kodeků Microsoft Media Pack, které každému uživateli technologie Moonlight přinášejí optimalizované a licencované dekodéry, jsou podporovány soubory Windows Media Video (.wmv), Windows Media Audio (.wma) a MP3. Navíc umožňuje vývojářům psát funkčně bohaté internetové aplikace pro použití napříč platformami.

 

Vydání technologie Moonlight 1.0 je součástí technické spolupráce, kterou společnosti Novell s Microsoftem oznámily v září 2007. Microsoft umožnil Novellu přístup ke svým testovacím sadám pro Silverlight a uživatelům Linuxu poskytl bezplatný přístup k sadě Media Pack for Linux, která zahrnuje licencované mediální kodeky pro video a audio.

 

Cílem open source projektu Mono sponzorovaného společností Novell je vyvinout unixovou verzi vývojové platformy Microsoft .NET. Projekt Mono, hostovaný na webu www.mono-project.com, poskytuje veškerý potřebný software pro vývoj a provoz klientských a serverových aplikací .NET v systémech Linux, Solaris, Mac OS X, Windows a Unix.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.