Fúze Ability Development SK a DATALANu ukončena

datalan713.jpg Dne 28.3. 2007 se v restauraci Le Monde v Bratislavě uskutečnila tisková konference k ukončení fúze Ability Development SK a DATALANu. Od 1.4.2007 společnosti vystupují pod jedním obchodním jménem DATALAN, a. s. Sloučením vznikla jedna z největších slovenských IT společností, která zaměstnává téměř 250 zaměstnanců a jejíž obrat přesáhne 1 mld. slovenských korun. Přínosem sloučení je kromě posílení současného postavení Datalanu na IT trhu i výrazné zvýšení podílu služeb na obratu společnosti, včetně softwarového vývoje a softwarových řešení.


Společnost po sloučení poskytuje komplexní IT služby a řešení s vysokou mírou profesionality ve třech oblastech: v oblasti softwarových řešení, softwarového vývoje a info-komunikačních řešení včetně outsourcingu IT.

DATALAN na tiskové konferenci zveřejnil také hospodářské výsledky, jejichž vývoj za poslední tři roky jsou v následujících tabulkách.

DATALAN, a. s.Rok 2004Rok 2005Rok 2006
Obrat954 960 000886 396 000820 092 000
Tržby za vlastní výrobky a služby174 489 000190 865 000179 320 000
Přidaná hodnota89 252 000121 331 000126 901 000
Zisk před zdaněním11 713 00034 244 00029 064 000
Počet zaměstnanců124138146
Ability Development SK, a. s.Rok 2004
Rok 2005
Rok 2006
Obrat146 835 000191 723 000239 210 000
Tržby za vlastní výrobky a služby109 723 000146 460 000180 747 000
Přidaná hodnota62 506 00079 09300097 816 000
Zisk před zdaněním3 777 0007 039 0006 727 000
Počet zaměstnanců8595100

DATALAN a Ability Development SK společně
Rok 2006
Obrat1 059 302 000
Tržby za vlastní výrobky a služby360 067 000
Přidaná hodnota224 717 000
Zisk před zdaněním35 791 000
Počet zaměstnanců246


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.