Největší evropský výrobce slévárenského koksu bude řídit výrobu systémem Karat

Společnost OKK Koksovny dokončila v průběhu července implementaci informačního systému Karat. Řešení zde nahradilo stávající systémy a bude zajišťovat řízení provozu koksovny. Projekt realizovala společnost Karat Software společně s ZAS Group a TLC Consulting.



Primárním cílem se stalo nahrazení a rozšíření funkčnosti stávajících systémů SAP a ATP Soukup. Karat ve výběrovém řízení uspěl v konkurenci společností jako SAP nebo K2. Kromě síly referencí a dostupné ceny přispěl k úspěchu také fakt, že Petr Otava (předseda představenstva OKK Koksovny, a.s.) měl již s řešením Karat pozitivní zkušenosti, neboť jej používá i společnost Metalimex, kde je rovněž předsedou představenstva.

 

Výsledné řešení nahrazuje předchozí systém SAP a ATP Soukup a zajišťuje tak proces vstupu vagónů do systému IS Karat (komunikace s AWT), životní cyklus vagónů, tisky všech příslušných průvodních dokladů a komunikaci s vážním systémem. Proběhla rovněž customizace dle konkrétních potřeb zadavatele, jež se dotkla zejména oblastí: registru smluv, nákupu, ekologických daní, výstupů z mezd a personalistiky, či komunikace s docházkovým systémem ASAT.

 

K zahájení implementace došlo v polovině prosince loňského roku, od počátku července je již celý projekt předán do plného užívání.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.