facebook LinkedIN LinkedIN - follow

MES Merz řídí výrobu střešních systémů ve společnosti Webasto

Společnost Webasto nasadila výrobní informační systémem MES Merz. V jejím libereckém závodě (Webasto Roof & Components Czech Republic), kde se vyrábí panoramatické střešní systémy zejména pro osobní automobily značky Mercedes-Benz, sleduje MES Merz výrobu jednotlivých komponent a zajišťuje jejich jednoznačnou identifikaci. MES Merz sleduje každý kus na jeho cestě od prvotního zavedení do systému až po poslední kontrolu kvality. Systém zaznamenává informace o tom, kdo měl na starosti jednotlivé úkony a jaké komponenty byly v rámci výrobního procesu použity (sklo, těsnění, rám, roletka atd.), anebo jaké součásti se musely na pracovišti oprav (reworku) vyměnit.



Díky dotykovým panelům a RFID čtečkám je systém schopný sledovat všech 160 výrobních operací v průběhu výroby a kvalitativních kontrol. Součástí sledování je také tisk speciálních identifikačních štítků, tzv. TIDů, které se používají na označení rámu při průchodu výrobou. Zároveň jsou všechny operace zaznamenávány do elektronických checklistů.

 

„Díky MES Merz jsme výrazně zefektivnili výrobu a ušetřili mnoho času a nákladů oproti starému systému. Je to živý systém a jeho rozvoj je podporovaný přímo zaměstnanci naší společnosti, protože jim velmi ulehčil práci. Navíc jsme ušetřili velké množství papíru,“ řekl Rastislav Mrštík, Manager Manufacturing ve společnosti Webasto.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.