MES Merz řídí výrobu střešních systémů ve společnosti Webasto

Společnost Webasto nasadila výrobní informační systémem MES Merz. V jejím libereckém závodě (Webasto Roof & Components Czech Republic), kde se vyrábí panoramatické střešní systémy zejména pro osobní automobily značky Mercedes-Benz, sleduje MES Merz výrobu jednotlivých komponent a zajišťuje jejich jednoznačnou identifikaci. MES Merz sleduje každý kus na jeho cestě od prvotního zavedení do systému až po poslední kontrolu kvality. Systém zaznamenává informace o tom, kdo měl na starosti jednotlivé úkony a jaké komponenty byly v rámci výrobního procesu použity (sklo, těsnění, rám, roletka atd.), anebo jaké součásti se musely na pracovišti oprav (reworku) vyměnit.



Díky dotykovým panelům a RFID čtečkám je systém schopný sledovat všech 160 výrobních operací v průběhu výroby a kvalitativních kontrol. Součástí sledování je také tisk speciálních identifikačních štítků, tzv. TIDů, které se používají na označení rámu při průchodu výrobou. Zároveň jsou všechny operace zaznamenávány do elektronických checklistů.

 

„Díky MES Merz jsme výrazně zefektivnili výrobu a ušetřili mnoho času a nákladů oproti starému systému. Je to živý systém a jeho rozvoj je podporovaný přímo zaměstnanci naší společnosti, protože jim velmi ulehčil práci. Navíc jsme ušetřili velké množství papíru,“ řekl Rastislav Mrštík, Manager Manufacturing ve společnosti Webasto.


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.