Ness převzal provoz části IT služeb pro Ostravské vodárny a kanalizace

kouhoutek.jpgSpolečnost Ness převzala formou částečného outsourcingu provoz infrastrukturních IT služeb informačních systémů společnosti Ostravské vodárny a kanalizace (OVAK a.s.). Čtyřletá dohoda má OVAKu umožnit efektivnější využití IT prostředků a optimalizaci provozních nákladů. Ness o projektu informoval prostřednictvím tiskové zprávy.

Pro Ness je to další zákazník v jeho dlouhodobě strategické oblasti outsourcingu a poskytování inovativních IT služeb. „Každou firmu, která se rozhodne pro outsourcování IT služeb, to ovlivňuje v dlouhodobém horizontu. Očekáváme samozřejmě ekonomický a technický přínos, tedy lepší využívání prostředků IT, efektivnější provoz při vyšší kvalitě IT služeb, ale také třeba měření výkonnosti a sledování trendů,“ říká Miroslav Hranitzký, vedoucí oddělení informatiky Ostravských vodáren a kanalizací. S těmi Ness spolupracuje již osmým rokem, mj. i na projektech v oblasti podpory finančního (ERP) a manažerského informačního systému (DWH). Nově garantuje ostravské společnosti také provoz a zajištění infrastrukturních IT služeb zahrnujících správu databáze, např. ekonomického softwaru, správu operačních systémů, lokální PC sítí i notebooků.

Vodohospodářům podle vyjádření Nessu odpadla řada starostí s podporou IT Služeb, díky čemuž se mohou soustředit na činnosti, které jsou předmětem jejich podnikání a zdrojem zisků. „OVAK ocenil rychlé, efektivní převzetí a náběh outsourcingového režimu. Zhodnocujeme tak naše zkušenosti z řady dalších projektů a dlouhodobého zaměření na tento typ služeb. Výsledkem jsou flexibilní servisní modely, které dokážeme maximálně přizpůsobovat zákazníkům,“ uvedl Karol Kubeczka, ředitel sektoru Utilitity & Manufacturing společnosti Ness Technologies.

(red)

 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.