IT Security, Aktuality -> Analýzy - 7. 7. 2014

Kaspersky: Cílené útoky loni zasáhly 13 % českých firem

V uplynulých dvanácti měsících jim čelilo 13 % českých firem, což je oproti předchozímu období nárůst o dva procentní body. V porovnání se světem je na tom Česko o jeden procentní bod hůře. Vyplývá to z červnového průzkumu společnosti Kaspersky Lab a B2B International. Toho se zúčastnilo na čtyři tisíce IT manažerů z firem ve 27 zemích, včetně České republiky.



Celosvětová čísla průzkumu ukázala i zajímavý fakt – nejoblíbenějšími oběťmi cílených útoků jsou společnosti ve vládním a obranném sektoru. V posledních 12 měsících jim čelilo 18 % dotázaných organizací v tomto odvětví. Dalšími v pořadí bylo telco – 17 %, finanční služby a doprava a logistika, obojí shodně s 16 %.

 

V poslední době se přitom objevují zprávy o cílených útocích stále častěji. V září 2013 informovala Kaspersky Lab o kampani Icefog, která se zaměřila na vojenské, telekomunikační, zásilkové a výzkumné organizace v Jižní Koreji a Japonsku. V dubnu letošního roku vydala zprávu o Masce, kybernetické špionáži, která zasáhla oběti v 31 zemích, včetně vlád a vládních úřadů či agentur.

 

Obecně jsou napadení malwarem hojně rozšířená. V Česku jim ve sledovaném období čelilo 71 % dotázaných firem, což je podstatně více, než je celosvětový průměr (51 %). I když souhrnně způsobují společnostem podstatně větší škody, cílenými útoky jejich autoři získávají mnohem cennější údaje. Citlivá data odcizená během takového útoku navíc mohou firmu poškodit dlouhodobě.

 

Cílený útok se typicky skládá z několika škodlivých částí, které pracují zároveň tak, aby obešly bezpečnostní opatření napadené organizace, infikovaly její zařízení a odcizily citlivá data. Mohou implementovat unikátní modifikace běžného malwaru nebo zneužít určité zranitelnosti ve firmě.

 

Zdroj: Kaspersky


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.