ČNB chrání data pomocí Oracle IRM

Česká národní banka implementuje produkt Oracle Information Rights Management (IRM) jako řešení pro ochranu citlivých informací v elektronických dokumentech určených specifickému okruhu uživatelů, typicky členům bankovní rady či vedoucím zaměstnancům sekcí zajišťujících dohledovou činnost nad finančním trhem. Citlivé informace, které je potřeba chránit před přístupem neoprávněných osob, je nutné bezpečně a pohodlně sdílet v celém portfoliu prostředí a různých aplikací, počínaje kancelářskými aplikacemi, přes emaily až po mobilní řešení. Zároveň je třeba vzít v úvahu řadu rozličných zařízení – od stolních počítačů přes notebooky, až po mobilní telefony a specializovaná zařízení, jako je například BlackBerry.



V první etapě bude možností Oracle IRM v ČNB využívat několik desítek osob, včetně bankovní rady nebo vedoucích zaměstnanců sekcí, zajišťujících dohledovou činnost nad finančním trhem. Půjde například o ochranu pracovních podkladů pro rozhodování před jejich zveřejněním v oblasti měnové politiky nebo při výkonu správních činností. Do budoucna se uvažuje o rozšíření působnosti Oracle IRM na širší okruh zaměstnanců, případně na externí spolupracovníky. V delším časovém horizontu ČNB uvažuje také o integraci s centrálními úložišti dokumentů pro jejich automatické třídění do jednotlivých uživatelských skupin s různou úrovní oprávnění.

 

Pro Českou národní banku je hlavním přínosem ochrana citlivých dokumentů, jejichž předčasný únik by mohl vést k výrazných problémům a škodám. Celkově se předpokládá zabezpečení řádově stovky dokumentů. Řešení Oracle IRM nejenom poskytuje požadovanou úroveň ochrany, ale zároveň ponechává ČNB potřebnou flexibilitu při práci s dokumenty. Z hlediska bezpečnosti je významným aspektem řešení oddělení role IT administrátora systému od přístupu k obsahu zabezpečených dokumentů. Z uživatelského hlediska je vnímána jako klíčová výhoda, že uživatelé se nemusejí učit ovládat nové a složité aplikace a stejně jako dříve využívají běžné kancelářské aplikace či emailové klienty.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.