Žádankový systém pro nemocnice od Aquasoftu

Firma Aquasoft uvedla na trh pod názvem Axinella nástroj pro kompletní řízení procesů nemocničních žádanek. Tento nástroj obsahuje tři moduly žádanek: hematologické a biochemické, obecné a lékárenské, cytostatické. Systém je dodáván jako celek nebo jednotlivé moduly samostatně. Řešení umožňuje nemocnicím kontrolovat odpovídající limity již v okamžiku vytváření žádanky a zároveň řešení zajistí striktní dodržení postupů pro jejich vystavení, schvalování a realizaci. Vynucením formalizovaných postupů, včetně zohlednění výjimek pro urgentní nebo podlimitní případy, řešení přispívá ke koordinaci a zvýšení efektivity poskytovaných interní služeb.



Součástí řešení je katalog léčiv podporující pozitivní listy, Axinella pak směruje nabídku na nejlevnější generikum od konkrétního výrobce již v okamžiku vystavení žádanky a případné výjimky podléhají jednoznačně definovanému schvalovacímu procesu. Díky využití čárových kódů řešení zabraňuje záměně pacienta při podávání vysoce toxických cytostatických léčiv nebo naopak při laboratorních odběrech, jejichž výsledky ovlivňují každodenní klinická rozhodnutí. Identifikace laboratorních vzorků, pacientů a pracovníků pomocí čárových kódů navíc výrazně zrychluje zpracování v laboratoři, snižuje personální náklady a umožňuje bezproblémové splnění akreditačních požadavků na evidenci času odběru.

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.