facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nové možnosti Portálu občana od firmy GORDIC

-PR-
Portál občana
od firmy GORDICFunkce webových stránek obcí dávno nejsou omezeny na pouhou publikaci informací. Stále větší oblibě se těší aktivní prvky, které umožní nejen on-line prezentaci novinek, ale i přímou interakci občana nebo firmy s úřadem bez nutnosti osobní návštěvy. Klíčovým nástrojem mnohých měst i krajských úřadů v této oblasti je Portál občana od firmy GORDIC. Ten komplexně pokrývá zmíněnou komunikaci i řadu dalších služeb a umožňuje plnou integraci do prostředí webových stránek. Portál je provázán na jednotlivé agendy informačního systému města, může však být napojen i na další systémy včetně Portálu občana Ministerstva vnitra. 

Díky své nejnovější verzi získal Portál občana od firmy GORDIC moderní podobu. Tzv. responzivní design od začátku počítá s provozem na různých zařízeních, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony. Jedná se o webovou aplikaci pracující v prostředí běžně dostupných prohlížečů.

Kromě nového designu přináší tato verze možnost autorizace pomocí Národní identitní autority i s využitím nových občanských průkazů s čipem, které jsou vydávané od 1.7.2018. Tento způsob autorizace zajišťuje uživatelům aktuálně nejvyšší míru důvěryhodnosti a nové možnosti budoucího získávání dat z místních i centrálních informačních systémů.

Přepracována byla také úloha Pohledávky, kde může občan získat rychlý přehled o stavu svých závazků vůči městu v podobě poplatků za komunální odpad, poplatek za psa apod. Významnou novinkou v této oblasti je integrace platební brány GP Webpay, která proběhla ve spolupráci s jejím poskytovatelem – firmou Global Payments Europe. Pomocí platební brány je možné platit místní poplatky on-line platební kartou podobně jako v e-shopu za objednané zboží.

Zcela nová je úloha Životní situace. V ní najdete příslušné interaktivní formuláře s možností přímého odeslání k dalšímu zpracování na úřadě. Formuláře můžete vyplnit z pohodlí domova, čímž se vyhnete nepříjemným frontám a také se nestane, že zapomenete ve formuláři vyplnit nějaký podstatný údaj. Díky vazbám na další agendy informačního systému GINIS lze po odeslání příslušného formuláře sledovat v Portálu občana stav jeho vyřízení.

Portál občana

Úlohu Dotace využijí úřady a organizace, které jsou poskytovateli např. městských či krajských dotací. Podobně jako v Životních situacích je pro sběr žádostí o dotace využito interaktivních formulářů. Ty jsou rovnou evidovány v modulu Veřejná finanční podpora.

Potenciál Portálu občana však zmíněným výčtem možností rozhodně nekončí. Další zajímavou funkcí je například řešení úplného elektronického podání, které v současné době optimalizujeme pro brzké zpřístupnění uživatelům. Co však již připraveno je, je napojení Portálu občana měst na Portál občana Ministerstva vnitra, a to včetně přebírání identity (v souladu s principem single sign-on). Portál občana od firmy GORDIC tak rozšiřuje množství elektronických služeb centrálních agend o služby města při využití shodných autentizačních postupů.

Další z vizí je propojení Portálu občana GINIS s aplikací Mobilní rozhlas, díky kterému by každý občan získal možnost být informován prostřednictvím SMS o všem, co se týká konkrétně jeho nebo obce, ve které žije.