- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Jak na home office v organizacích veřejné správy
Začátkem letošního roku se začalo, jak se říká, „blýskat na lepší časy“
institucím veřejné správy. Na trh byl totiž uveden zbrusu nový informační systém z produkce Asseco Solutions – HELIOS Pantheon.
Nový systém zahrnuje to nejlepší, co můžete najít v moderních informačních systémech, přičemž jeho tvůrci zohlednili zejména nutnost dokonalého pokrytí náročných českých i evropských legislativních požadavků a možnost integrace na stávající informační systémy české veřejné správy.
Systém a jeho lidé
HELIOS Pantheon přišel na svět tři čtvrtě roku po začátku pandemie. Je proto perfektně připravený na požadavky uživatelů pro práci z domova. Jeho klíčové funkčnosti lze obsluhovat odkudkoliv a zobrazovat např. i z tabletu. Pro úřady, které nemají dostatečné kapacity v oblasti IT podpory, je navíc připravena plně cloudová verze systému ve vlastním cloudu Asseco Solutions – ERPORT, která nevyžaduje žádné dodatečné náklady na serverovou IT infrastrukturu ani její správu a údržbu.
S prací na dálku souvisí i inteligentní monitoring systému, který kontinuálně odhaluje potenciální ohrožení jeho chodu ještě předtím, než nastane. IT administrátoři tak mají dostatek času a prostoru pro aktivní řešení potenciálních problémů.
Dokonalá kontrola i flexibilita
Ve veřejné správě je nesmírně důležitá kontrola. HELIOS Pantheon proto nabízí širokou škálu nástrojů pro kontrolu financí, nejrůznějších procesů uvnitř úřadu či příspěvkové organizace i dokonalou kontrolu nad osobními údaji v souladu s GDPR. Základem je nástroj pro podporu řízení organizace dle zákona o finanční kontrole. Elektronické schvalování finančních toků zajistí průkaznost dokladů pro finanční a majetkové operace.
Systém navíc obsahuje i nástroje Business Intelligence (BI), které nabízejí možnosti detailního finančního controllingu i interaktivní souhrnný pohled na všechna důležitá data. Přednastavené reporty v BI připravené podle uživatelských rolí jsou dostupné přímo přes úvodní dashboard.
Konfigurovatelnost i snadná integrace
Míra digitalizace české veřejné správy pomalu roste a HELIOS Pantheon tomu plnou měrou přispívá. Systém dokáže využívat data ze všech potřebných registrů, insolvenčního rejstříku, ARESu a mnohých dalších, protože se na ně dokáže přímo napojit. Důležitá je i přímá integrace elektronické spisové služby v souladu s NSESSS a možnost přímého propojení se stávajícími informačními systémy úřadu. Integrační platforma HELIOS totiž umožní komunikaci a výměnu dat s jakýmkoliv externím systémem, bez ohledu na jeho architekturu.
To je však jen třešnička na dortu – tím nejdůležitějším jsou propracované algoritmy pro inteligentní fulltextové vyhledávání, které umí hledat ve všech datech, uložených elektronických dokumentech či dokumentaci k systému.
K dispozici jsou též propracované migrační nástroje, automaticky vyhledávající duplicitní data či nekonzistence, či plně automatické aktualizace systému bez nutnosti zásahu administrátora.
Na novém systému uživatele bezesporu zaujme vysoká míra konfigurovatelnosti, provázanost modulů a důraz na integraci s ostatními systémy, ve kterých je zvyklý pracovat. Navíc uživatelé ocení přehledné moderní uživatelské rozhraní, které lze přizpůsobit volbou vybraného barevného schématu, a ještě tak víc zpříjemnit práci v systému.
Doslova pro covidovou dobu je připravena funkce S.O.S. tlačítka. Uživatel systému, který narazí na problém vyžadující radu od technické podpory, na ně klikne myší, čímž okamžitě vytvoří požadavek na Helpdesk. Ten obratem obdrží detailní záznam o tom, při které operaci v systému problém nastal, a dokáže na dálku uživateli pomoci stejně dobře, jako kdyby spolu úředník a IT podpora osobně seděli u jednoho počítače.
![]() |
Alžběta Křídlová Autorka článku je produktovou manažerkou společnosti Asseco Solutions. |
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |