facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Systém od Aquasoftu podporuje přeshraniční poskytování zdravotní péče

Centrum mezistátních úhrad uvedlo do provozu národní řešení  Access Point Centra mezistátních úhrad (AP CMÚ). Řešení pro CMÚ systém vyvinula softwarová firma AQUASOFT ve spolupráci s firmou STYRAX. Toto řešení umožňuje jednoduché, flexibilní a efektivní provádění změn a úprav pouze na jednom místě, bez nutnosti zásahu do všech informačních systémů jednotlivých zdravotních pojišťoven. S informačními systémy zdravotních pojišťoven komunikuje AP CMÚ oboustranně, zasílá a přijímá informace k případu, automaticky dohledává a doplňuje potřebné údaje o pojištěnci.



Pro uživatele je práce v systému jednoduchá, pracuje se standardními prvky, známými z běžných kancelářských aplikací. Navíc systém sám provází uživatele jednotlivými životními situacemi formou nápovědy v každém konkrétním stavu zpracování s nabídkou možností dalšího postupu a odpovídajících akcí. Významnou součástí systému je finanční modul pro vypořádání závazků a pohledávek za péči poskytnutou českým pojištěncům v zahraničí i zahraničním pojištěncům v ČR.

 

Společnost Aquasoft v rámci AP CMÚ implementovala zejména vlastní business logiku pro řešení a automatizaci workflow jednotlivých životních situací mezinárodních agend zdravotních pojišťoven. Aquasoft v rámci řešení využil svůj vlastní Framework G2IC, který je orientován na řešení mezinárodních výměn elektronických strukturovaných dokumentů a automatizaci jejich zpracování formou vizuálně definovaných workflow.

 

Systém AP CMÚ v tuto chvíli vzájemně propojuje osm institucí zdravotního pojištění a je používán ve finanční agendě (cca 250 000 nových případů ročně). Do konce roku se AP CMÚ stane společným nástrojem pro každodenní administraci cca 1 300 pracovníků zdravotních pojišťoven a CMÚ. Po dokončení nadnárodního řešení komunikace mezi access pointy bude možné prostřednictvím něho elektronicky přímo komunikovat s dalšími tisícovkami zahraničních institucí.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.