- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Systém od Aquasoftu podporuje přeshraniční poskytování zdravotní péče
Centrum mezistátních úhrad uvedlo do provozu národní řešení Access Point Centra mezistátních úhrad (AP CMÚ). Řešení pro CMÚ systém vyvinula softwarová firma AQUASOFT ve spolupráci s firmou STYRAX. Toto řešení umožňuje jednoduché, flexibilní a efektivní provádění změn a úprav pouze na jednom místě, bez nutnosti zásahu do všech informačních systémů jednotlivých zdravotních pojišťoven. S informačními systémy zdravotních pojišťoven komunikuje AP CMÚ oboustranně, zasílá a přijímá informace k případu, automaticky dohledává a doplňuje potřebné údaje o pojištěnci.


Pro uživatele je práce v systému jednoduchá, pracuje se standardními prvky, známými z běžných kancelářských aplikací. Navíc systém sám provází uživatele jednotlivými životními situacemi formou nápovědy v každém konkrétním stavu zpracování s nabídkou možností dalšího postupu a odpovídajících akcí. Významnou součástí systému je finanční modul pro vypořádání závazků a pohledávek za péči poskytnutou českým pojištěncům v zahraničí i zahraničním pojištěncům v ČR.
Společnost Aquasoft v rámci AP CMÚ implementovala zejména vlastní business logiku pro řešení a automatizaci workflow jednotlivých životních situací mezinárodních agend zdravotních pojišťoven. Aquasoft v rámci řešení využil svůj vlastní Framework G2IC, který je orientován na řešení mezinárodních výměn elektronických strukturovaných dokumentů a automatizaci jejich zpracování formou vizuálně definovaných workflow.
Systém AP CMÚ v tuto chvíli vzájemně propojuje osm institucí zdravotního pojištění a je používán ve finanční agendě (cca 250 000 nových případů ročně). Do konce roku se AP CMÚ stane společným nástrojem pro každodenní administraci cca 1 300 pracovníků zdravotních pojišťoven a CMÚ. Po dokončení nadnárodního řešení komunikace mezi access pointy bude možné prostřednictvím něho elektronicky přímo komunikovat s dalšími tisícovkami zahraničních institucí.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |