Mangrow zefektivňuje výrobu světlometů

Firma Merz zavedla u společnosti Automotive Lighting první část svého systému Mangrow pro sběr dat z výroby. Systém Mangrow sbírá v reálném čase data na 16-ti místech výroby skel pro reflektory a to jak přímo ze strojů (časy cyklů, délky prostojů), tak také od obsluhy (druhy prostojů a zmetků). Získaná data jsou ihned k dispozici a jsou využívána pro okamžitou reakci na vzniklou situaci i pro vyhodnocování dat z dlouhodobého hlediska. Zavedením systému bylo dosaženo významného zlepšení ve schopnosti rychlé reakce na vzniklé situace ve výrobě. Díky vizualizaci a propracovanému systému alarmingu je o prostoji či zvýšené zmetkovitosti informován nejen údržbář nebo seřizovač, ale i kdokoliv, kdo má, nebo může, přispět ke zlepšení problematického stavu. V další fázi rozvoje systému se počítá s rozšířením směrem k hlubší integraci s dalšími firemními procesy a k dalšímu zlepšování efektivity výroby. Firma Merz v současnosti pracuje na zavedení systému pro sběr dat, monitoringu a řízení výroby v dalších částech výroby firmy Automotive Lighting.



 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Když rozhodování podpoří data: Simulace procesů pomocí nástroje FlexSim

Rozhodování o změnách v logistice nebo ve výrobě patří mezi nejcitlivější fáze řízení podniku. Každý zásah – ať už jde o přesun regálů, zavedení automatizace, úpravu směn, nebo změnu dodavatelského rytmu – může mít zásadní dopad na výkon celého systému. Chybný odhad přitom může vést nejen k finančním ztrátám, ale i k narušení provozu, ztrátě důvěry zákazníků nebo přetížení zaměstnanců.