- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
V čem pomáhá informační systém Esyco Business obchodním a distribučním firmám již 20 let?
Systém Esyco využívají především obchodní nebo distribuční společnosti, pro které jsou zásadní správně nastavené a fungující procesy ve skladu a jejich vzájemné online propojení s e-shopem a ekonomickou částí.
Řízení těchto procesů jednotným informačním systémem jim umožňuje tvořit predikce, zajišťovat vyšší objemy objednávek, stanovovat ceny, plánovat zavedení nového produktu, oslovovat relevantní zákazníky, řešit rychleji reklamace a mnoho dalšího, což s běžným účetním systémem není možné.
Potřebujete odbavit objednávky rychleji, s menší chybovostí a se stejným počtem skladníků?
Zavedením řízeného skladu, který s pomocí čteček čárových kódů určuje přesnou pozici zboží ve skladu a eliminuje chyby v záměnách zboží z 95 %, je to snadné. Víme z praxe, že objednávky jsou tak vyřizovány 2x rychleji a firma dosahuje vyššího obratu. Zároveň je zajištěna snadná zastupitelnost například v případě brigádníků, kteří nepotřebují složité zaškolování a systém je automaticky navádí.
U skladů provádíme také jejich zasíťování a kompletní servis od prověření propustnosti, zaměření, návrhu implementace, oživení až po dohled. Mobilní terminály (scannery) dodáváme ve spolupráci se společností Zebra.
A co napojení e-shopu?
Výhodou online propojení systému je právě to, že dokáže v reálném čase předávat data o dostupnosti zboží, zboží v rezervaci, reklamacích, doplňovat zboží přímo od dodavatele apod. Z e-shopu naopak zpracuje data o objednávkách, zákaznících, poptávkách, fakturaci, objemech apod. Následně lze všechna získaná data použít pro další predikce a business plány (například s pomocí Power BI). Administrace e-shopu je součástí systému.
Jde tedy z velké míry také o automatizaci firemních procesů?
V podstatě je to tak. Implementací a nastavením systému Esyco se většina procesů zautomatizuje a poběží na „pozadí“, nebudou vyžadovat neustálou kontrolu, časovou angažovanost pracovníků nebo náročnou e-mailovou komunikaci. S Esyco můžete například automaticky odesílat objednávky přímo na dopravce v momentě, kdy skladník vyskladní daný počet zboží.
Udrží s námi v případě rozvoje systém krok?
Systém Esyco je záměrně vyvíjen tak, aby podporoval firmy v jejich rozvoji. Kromě nachystané legislativy a registraci k DPH funguje mezi společnostmi automatický přeprodej, takže ze skladu v ČR lze vyřizovat objednávky ostatních zemí a pod jejich hlavičkou. Například u jednoho z našich klientů spravuje Esyco 7 e-shopů po celé Evropě. Dalším příkladem může být Esyco u předního IT distributora eD system, kde zvládá odbavit až tisíce zásilek denně.
Součástí je následný support, který zajišťuje tým odborných konzultantů a odbavuje požadavky zákazníků prostřednictvím helpdesku a nastavených servisních procesů. Zákazníkům vyhovuje zejména to, že se mohou obrátit jen na jednoho dodavatele, který se orientuje ve všech oblastech. Nemusí tak řešit s jedním dodavatelem e-shop, s dalším dodavatelem sklady nebo zasíťování a ještě s dalším například reklamace.
„Aplikace ve skenerech nám pomáhá také při inventurách, které jsme výrazně zkrátili a nemusíme jimi trávit víkendy. Další funkce aplikace jako informace o produktu nebo o lokaci po přečtení čárového kódu jsou pro skladníky vítanou pomocí pro jednoduchý přehled. Celkově je naše expedice výrazně rychlejší, přehled o skladu daleko přesnější, a navíc sjednocený s informacemi na e-shopu a v informačním systému Esyco Business,“ říká o systému Esyco Business Aleš Mrkáček ze společnosti VIAKOM CZ, s. r. o.
![]() |
Michal Szwan, MBA Autor článku je obchodní manažer společnosti E LINKX, a. s. |
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |