- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Uspořit až 16 hodin práce na 100 dokladech? To je EDI
S očekávanou ekonomickou krizí firmy hledají další způsoby, jak ušetřit nebo zefektivnit práci. Jednou z častých cest je zavádění standardu EDI pro elektronickou výměnu dokladů, který automatizuje obchodní komunikaci. I EDI ale může mít různé podoby, a ne všechny firmy dokážou plně využít jeho potenciál.
Do masivní podpory EDI se pustili v ABRA Software. Ve svém ERP systému ABRA Gen významně vylepšili EDI ve spolupráci s předním EDI providerem – firmou GRiT. Modul sloužící k automatizaci obchodní komunikace je nyní přímo součástí systému a nově umožňuje, abyste si doklady automaticky vyměňovali s odběrateli i dodavateli. Díky tomu vám modul EDI ušetří ještě více práce než doposud.
EDI přímo součástí informačního systému
Většina podnikových informačních systémů na českém trhu pracuje s doklady (nejčastěji objednávkami, fakturami a dodacími listy) ve formátu EDI prostřednictvím softwarového můstku, který vyžaduje neustálý import, export a konverzi jednotlivých dokladů. Laicky řečeno jde o překladač, který sice převádí doklady z EDI formátu a do něj, ale nedokáže jejich tok tak dobře automatizovat.
Informační systém ABRA Gen má nyní plnohodnotné EDI řešení implementované přímo v jádru systému. Není tedy třeba doklady ručně importovat, exportovat ani převádět – ABRA Gen s nimi rovnou pracuje ve formátu EDI a okamžitě v reálném čase je přijímá i odesílá. Řešení zvládá příjem i vystavování všech běžně používaných dokladů, je proto užitečné pro odběratele i dodavatele.
V praxi to znamená, že pokud vám například přijde od dodavatele EDI faktura, ABRA Gen ji automaticky založí, spáruje s odpovídající objednávkou vydanou a případně provede další kroky, které jsou v rámci procesu nastaveny – odpadá tedy ruční zakládání a párování. Samozřejmě vždy záleží na pravidlech, která si kdykoliv nastavíte.
„Běžná obchodní komunikace mezi firmami teď probíhá automaticky. Například odběratel pošle přes EDI objednávku, podnikový systém dodavatele ji automaticky přijme, zaeviduje a případně rovnou pošle potvrzení o přijetí. Není tedy třeba doklady ručně stahovat nebo přepisovat do systému,“ upřesňuje Marek Drahuský, Executive Manager of Logistics Center firmy ABRA Software.
Výhody EDI modulu v systému ABRA Gen
Modul EDI je nyní po aktualizaci a integraci do jádra ERP plně připravený na nasazení v kterékoliv firmě a lze jej upravit na míru vašim potřebám. Dříve šlo o samostatný katalogový doplněk s mnoha omezeními, dnes je plnohodnotným EDI řešením pro dodavatele i odběratele, které dalece převyšuje původní modul i webové rozhraní webEDI.
Využití nového modulu EDI vám ušetří obrovské množství času. Již nebudete muset stahovat doklady, ručně zpracovávat objednávky nebo například přepisovat do systému položky z přijaté faktury – EDI na základě vámi stanovených pravidel tyto a další podobné úkony zcela automatizuje. A s minimální chybovostí.
Příprava nebo zpracování jednoho dokladu trvá člověku obvykle kolem 10 minut, na 100 dokladech měsíčně tak můžete ušetřit více než 16 hodin práce, které lze věnovat činnostem s vyšší přidanou hodnotou. Navíc máte nad jednotlivými doklady větší přehled, protože se vám v ERP automaticky přiřazují k obchodním případům.
Ovládání modulu EDI je intuitivní a stejné jako u všech dalších modulů ABRA Gen. Zaměstnanci se tak nemusí učit pracovat se systémem třetí strany nebo se přihlašovat do webového rozhraní, ale vše řeší přímo v prostředí ABRA Gen.
Pravidelná aktualizace a další rozšiřování
Jelikož je nyní EDI modul přímo součástí jádra systému, bude také jednodušší jej pravidelně aktualizovat a kontinuálně rozvíjet.
Modul umí pracovat se všemi základními EDI zprávami:
- objednávky (ORDERS),
- avíza o odeslání zboží (DESADV)
- a faktury (INVOIC).
Postupně se budou integrovat další zprávy, od jednoduchých COMDIS (obchodní námitka) nebo APERAK (potvrzení o převzetí zprávy aplikací) až po pokročilé zprávy typu RECADV (potvrzení příjmu zboží) nebo INVRPT (přehled zásob). ERP pak bude výhodné napojit na WMS a pro ještě větší efektivitu sdílet informace mezi podnikovým a skladovým systémem.
„Díky novému řešení je možné v budoucnu jednoduše a rychle zapojit do EDI další odběratele a dodavatele,“ dodává Marek Drahuský.
„Na začátku byla společná vize ABRA Software a GRiTu v podobě plně integrovaného řešení, které firmám v náročné době pomůže automatizací procesů dále zefektivnit provoz a snížit náklady. To se podařilo díky jedinečnému spojení znalostí a zkušeností našich týmů napříč odbornostmi,“ hodnotí spolupráci Rostislav Brzobohatý, Partner Channel Manager z GRiTu.
Jak nový EDI modul získat
Nový, samostatně licencovaný, modul je součástí systému ABRA Gen. ABRA Software ve spolupráci s GRiTem vylepšila a zpřesnila také dokumentaci a servisní podporu. Funkčnost původního modulu zatím nebyla ovlivněna, ale doporučujeme co nejdříve přejít na novou verzi.
prosinec - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
23.1. | Odborný webinář Zabezpečení digitální identity zaměstnanců... |
24.1. | CyberEdu NIS2 Academy - druhý běh |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
Formulář pro přidání akce
9.4. | Digital Trust |