ERP systémy, Aktuality -> IT Projekty - 21. 11. 2014

Společnost Tulipa Praha nasadila informační systém Helios Orange

Společnost Tulipa Praha, která se zabývá prodejem a rozvozem květin, nasadila informační systém Helios Orange. Nové ERP zde bylo spuštěno 1. ledna letošního roku. Do té doby management i zaměstnanci pracovali s jiným informačním systémem, ale využívali jej pouze pro ekonomické a personální agendy, což se postupem času ukázalo jako nedostačující. Implementátorem byla společnost Asseco Solutions.



„I přes dlouhodobou snahu jsme nebyli schopni se dohodnout s dodavatelem předchozího českého systému na dalším smysluplném postupu,“ vzpomíná Pavel Kusý, jednatel společnosti a dodává: „Zejména naprostá neochota o jakékoliv uzpůsobení systému pro naše firemní potřeby byla hlavním důvodem pro ukončení spolupráce.“

 

Implementace byla dokončena k letošnímu 1. lednu, přičemž některé dílčí funkce a postupy byly řešeny ještě v následujících čtyřech měsících.

 

„Ačkoliv implementace probíhala dle plánu, přechod na nový systém zpočátku nebyl snadný, zejména z pohledu zaškolování zaměstnanců,“ říká Kusý. „Především první měsíc ostrého provozu byl poměrně náročný pro všechny zúčastněné, problémy však byly většinou způsobeny customizací systému vzhledem k našim požadavkům,“ dodává.

 

Za hlavní přínosy nového informačního systému, které během téměř celého jednoho roku práce s ním měli ve společnosti Tulipa Praha možnost poznat, zde považují  možnost tvorby vhodných podkladů pro kontrolu zboží na příjmu, efektivnější sledování pohybu zboží, zjednodušená evidence souvisejících nákladů,  efektivnější kontrola nastavených marží a rychlejší odbavení zákazníka

Podle Kusého však lze již vyčíslit i přínosy systému v rovině finanční. K nim patří možnost důkladnější inventarizace zboží a důslednější dodržování nastavených marží.

 

Společnost Tulipa Praha využívá standardních modulů systému Helios Orange, jako jsou účetnictví, pokladna, sklady a obchod doplněné o řešení mobilního prodeje z vozidel a také o identifikaci zboží pomocí čárových kódů. Dále využívá společnost několik na míru vytvořených funkcionalit, zejména možnost automatického zakládání kmenových karet a importů. „Vzhledem k objemu dat, který musíme vložit do systému dvakrát týdně, je ruční zakládaní karet a vkládaní dat naprosto nemyslitelné,“ objasňuje Kusý.

 

foto: archiv Asseco Solutions


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #4: Incident Response

Když už hoří, nestačí vědět, odkud šel kouř. Je třeba taky vědět, kam běžet s vodou.


V minulém díle jsme si povídali o alertech – o tom, jak se z nich nestat klikací zombie a jak rozpoznat ty, které skutečně něco znamenají. Ale co když se z varování stane realita? Co když se z „možná problém” stane „sakra, už je to tady”? Pak nastupuje disciplína, která odděluje IT romantiky od krizových samurajů. Jmenuje se Incident Response – a je to vaše digitální hasičská jednotka.

  

- PR -

Nový stavební zákon mění pravidla i v energetice

Technodat nabízí připravené řešení


Od 1. července 2024 nabyl účinnosti nový stavební zákon 283/2021 Sb. a s ním i nová vyhláška o dokumentaci staveb č. 131/2024 Sb. Tato legislativní změna se přímo dotýká oblasti přenosu a distribuce elektrické energie jakožto tzv. vyhrazených staveb. Projektová dokumentace energetických staveb nyní musí odpovídat nové standardizované struktuře, být zpracována plně digitálně a v předepsaných formátech připravených pro elektronické podání. To klade vysoké nároky nejen na projektanty a dodavatele, ale i na vlastníky a provozovatele staveb.