facebook LinkedIN LinkedIN - follow
ERP systémy, Aktuality -> IT Projekty - 21. 11. 2014

Společnost Tulipa Praha nasadila informační systém Helios Orange

Společnost Tulipa Praha, která se zabývá prodejem a rozvozem květin, nasadila informační systém Helios Orange. Nové ERP zde bylo spuštěno 1. ledna letošního roku. Do té doby management i zaměstnanci pracovali s jiným informačním systémem, ale využívali jej pouze pro ekonomické a personální agendy, což se postupem času ukázalo jako nedostačující. Implementátorem byla společnost Asseco Solutions.



„I přes dlouhodobou snahu jsme nebyli schopni se dohodnout s dodavatelem předchozího českého systému na dalším smysluplném postupu,“ vzpomíná Pavel Kusý, jednatel společnosti a dodává: „Zejména naprostá neochota o jakékoliv uzpůsobení systému pro naše firemní potřeby byla hlavním důvodem pro ukončení spolupráce.“

 

Implementace byla dokončena k letošnímu 1. lednu, přičemž některé dílčí funkce a postupy byly řešeny ještě v následujících čtyřech měsících.

 

„Ačkoliv implementace probíhala dle plánu, přechod na nový systém zpočátku nebyl snadný, zejména z pohledu zaškolování zaměstnanců,“ říká Kusý. „Především první měsíc ostrého provozu byl poměrně náročný pro všechny zúčastněné, problémy však byly většinou způsobeny customizací systému vzhledem k našim požadavkům,“ dodává.

 

Za hlavní přínosy nového informačního systému, které během téměř celého jednoho roku práce s ním měli ve společnosti Tulipa Praha možnost poznat, zde považují  možnost tvorby vhodných podkladů pro kontrolu zboží na příjmu, efektivnější sledování pohybu zboží, zjednodušená evidence souvisejících nákladů,  efektivnější kontrola nastavených marží a rychlejší odbavení zákazníka

Podle Kusého však lze již vyčíslit i přínosy systému v rovině finanční. K nim patří možnost důkladnější inventarizace zboží a důslednější dodržování nastavených marží.

 

Společnost Tulipa Praha využívá standardních modulů systému Helios Orange, jako jsou účetnictví, pokladna, sklady a obchod doplněné o řešení mobilního prodeje z vozidel a také o identifikaci zboží pomocí čárových kódů. Dále využívá společnost několik na míru vytvořených funkcionalit, zejména možnost automatického zakládání kmenových karet a importů. „Vzhledem k objemu dat, který musíme vložit do systému dvakrát týdně, je ruční zakládaní karet a vkládaní dat naprosto nemyslitelné,“ objasňuje Kusý.

 

foto: archiv Asseco Solutions


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.