facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Pomocník pro soulad lidí s přírodou

Plejádu systémů ve firmě Sonnentor nahradil HELIOS Orange

Česko-rakouská firma Sonnentor, jejíž název v překladu z němčiny znamená „slunečná brána“, získala v posledních letech pozici na výsluní českého trhu s čaji a kvalitním kořením. Svůj raketový úspěch staví na výsledcích ekologického zemědělství.


Dříve ji ovšem v dalším růstu brzdil její informační systém, a tak se rozhodla pro nasazení systému HELIOS Orange. Jeho implementace probíhala během koronakrize na dálku, ale přesto se ji podařilo úspěšně zvládnout. Co jí nový informační systém všechno přinesl?


Ekologické čaje z jižní Moravy

„Jsme průkopníci ve výrobě kvalitních bioproduktů v oblasti bylin, čajů a koření. Pracujeme s ohledem k životnímu prostředí a s respektem vůči lidem. Snažíme se inspirovat ostatní a měnit svět k lepšímu. Podnikáme zodpovědně, a díky tomu můžeme do každého domova přinášet zdraví, pohodu a radost.“ Tak zní motto jihomoravské společnosti Sonnentor, která je již téměř třicet let průkopníkem ekologického zemědělství v ČR a dnes je předním výrobcem biočajů a biokoření.

Filozofie firmy Sonnentor, vyrábějící porcované čaje v Čejkovicích u Hodonína, je od samého začátku postavena na základech trvalé udržitelnosti, vysokém podílu ruční práce a také na přímé spolupráci s biopěstiteli a partnery. Při této záslužné, krásné, ale bezesporu nelehké práci pomáhá od loňského roku vedení i pracovníkům firmy Sonnentor informační systém HELIOS Orange z produkce Asseco Solutions.

Mnoho psů, zajícova smrt

Před pořízením informačního systému HELIOS již samozřejmě měla společnost Sonnentor zkušenost s tímto typem firemního softwaru. Nicméně sloužil jim zvlášť ekonomický systém od jednoho dodavatele, zvlášť mzdový systém od jiného a zase zvlášť pokladní systém a dále výrobní/skladový systém. To samozřejmě začalo být časem velmi náročné na obsluhu, koordinaci práce i na údržbu. Firma navíc velmi dynamicky rostla a situace se stala skutečně neúnosnou. Cílem firmy proto bylo všechny systémy nahradit jediným a zároveň zefektivnit a co nejvíce zautomatizovat klíčové procesy.

HELIOS Orange pokryl všechny procesy

Informační systém HELIOS Orange, který si Sonnentor nakonec zvolil, postupně dokonale pokryl všechny potřebné agendy a nabídl i mnohé navíc. Firma do něj postupně převedla jak účetnictví, včetně všech zákonných hlášení a reportů, mezd a veškeré personalistiky, tak i pokladny. Nadto využila controllingových nástrojů a vestavěné business intelligence. S velkým pozitivním ohlasem se pak setkal HELIOS Zoom, což je mobilní klient umožňující například schvalování faktur a žádanek o dovolenou přímo z mobilního telefonu či tabletu. Díky tomu dnes schvalování faktur v Sonnentoru probíhá velmi rychle.

„Rozhodli jsme se proto sjednotit množství dosavadních systémů do jednoho s požadavkem, aby jednotný systém splňoval moderní požadavky na práci s daty, controlling, reporting, elektronický oběh dokladů atd. A to HELIOS beze zbytku splňuje,“ říká Radim Hrnčiřík, ekonom Sonnentoru, a dodává: „Systém úspěšně používáme už několik měsíců. Slouží nám slušná řádka modulů, například Fakturace, Účetnictví, Personalistika a mzdy, Konektor na Balíkobot, Schvalování dokladů – HELIOS Zoom, Pokladní prodej, Intrastat, Controlling, Reporting a BI.“

Nasazení nového systému navzdory koronakrizi

Implementace systému neměla v Sonnentoru standardní zadání. Důvodem byla především nutnost vytvoření datových propojů se zdejším výrobním a skladovým systémem, který má Sonnentor společný se svou mateřskou společností v Rakousku.

„Do finální fáze implementace navíc zasáhla první vlna covidu-19, takže implementace byla dokončena v online režimu,“ vypráví Radim Hrnčiřík. „Vše však nakonec proběhlo hladce díky skvělým konzultantům a programátorům z Asseco Solutions.“

Implementace účetnictví a mezd byla, přes covidové komplikace, dokončena v březnu 2020. Důvodem pro tento termín, který musel být dodržen, byl začátek zdejšího účetního roku – 1. dubna 2020. Následovalo nasazení elektronického schvalování faktur v PC a mobilních telefonech pomocí aplikace HELIOS Zoom a nasazení konektoru na Balíkobot. Jako poslední proběhlo nasazení modulu Pokladní prodej.

Konektor na Balíkobot výrazně zefektivnil vychystávání zboží

Zeptáte-li se Radima Hrnčiříka, zda systém HELIOS Orange považuje za správnou volbu, odpoví: „Díky HELIOSU dostáváme data z dosavadních několika systémů pod jednu střechu a díky nástrojům pro finanční analýzy, controlling a reporting s nimi můžeme efektivně pracovat. Skvělým přínosem je rovněž elektronické schvalování faktur pomocí mobilní aplikace a konektor na Balíkobot, který výrazně zefektivnil práci při vychystávání zboží ze skladu. A dlužno podotknout, že také naši zaměstnanci hodnotí práci v systému HELIOS velmi pozitivně.“

Moduly a funkčnosti HELIOS Orange implementované v Sonnetoru:

  • Obchodní partneři
  • Sklady
  • Nákup a prodej
  • Fakturace
  • Pokladní prodej
  • Pokladna
  • Banka
  • Majetek
  • Mzdy
  • Personalistika
  • Účetnictví
  • Evidence k DPH
  • Helios controlling
  • Řízení peněžních toků
  • Intrastat
  • Helios Intelligence
  • Správa osobních údajů
  • Schvalování dokladů
  • Konektor na Balíkobot