facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Informační systém QI přináší zajímavá řešení s dlouhodobými přínosy

QIPřesné aktuální informace a optimálně nastavené procesy jsou zásadními konkurenčními výhodami pro každou společnost. Získáte je s QI, které funguje jako informační páteř podniku. Jedná se o český komplexní systém složený z 31 modulů zaměřených na nejrůznější firemní agendy a úseky. Vy pak využijete pouze to, co sedí Vašemu podnikání. A to doslova, protože QI je připravené na většinu oborů.


1 356 implementací, 20 let tradice,
37 implementačních partnerů

S QI každý den pracuje cca 35 000 uživatelů, kterým výrazně usnadňuje práci. Jak konkrétně pomáhá?

CYKLOMAX, spol. s. r. o.

Na trhu je od roku 1993. Mezi největší velkoobchody s velomateriálem v České republice se zařadil již velmi brzy po svém vzniku. Nyní nabízí všechny typy jízdních kol, elektrokol, náhradních dílů i doplňků.

Cyklomax

Největším přínosem implementace QI je ekonomický přehled o finančním toku zboží a efektivně řízený nákup i prodej produktů. „V QI přehledně evidujeme 900 000 cen pro 14 000 druhů zboží. Můžeme kombinovat téměř libovolný počet dealerských kategorií. Dynamicky je přidáváme a měníme podle potřeby prodeje. Slevy máme přesně a správně nastavené,“ říká produktový manažer a jednatel Miroslav Kvapil. Zavedení QI přineslo také nárůst obratu. „Rok po implementaci se efektivita prodeje zvýšila o 50 % a během následujících 4 let jsme zvedli obrat o 70 %,“ vypočítává manažer. Po rozšíření řešení o řízený sklad s využitím čárových kódů se další roční úspora pohybuje mezi 400 000 až 500 000 Kč. Společnost s QI roste i nadále: při stejném počtu zaměstnanců byl obrat zvýšen ještě dvakrát (a to i díky druhu prodávaného sortimentu, v tomto případě elektrokol). „Systém funguje stoprocentně, na čemž má velké zásluhy i náš implementační partner,“ dodává manažer.

Související přínosy QI

  • Úspora času při příjmu zboží o 1/3 oproti minulosti (300 člověkohodin za rok)
  • Významné omezení spotřeby papíru (na objednávku stačí jeden list místo tří)
  • Není potřeba dvou skladníků i při navýšení objemu objednávek
  • Snížení chybovosti, která generuje mnoho neefektivních úkonů s následnými náklady – finančně je zlepšení sedminásobné
  • Zrychlení dohledatelnosti zboží o 100 %
  • Menší časová náročnost při expedici o 40 % (cca 800 hodin za rok)
  • Úspora 8 pracovních dní při inventuře a rekordně nízká manka
  • Zjednodušení a zpřesnění procesu fakturace

ZV-Nástroje s. r. o.

Úspěšně navazují na tradici interní nástrojárny Zbrojovky Vsetín, která byla založená před více než 80 lety – pro produkci zbraní tehdy vyráběla tvářecí i řezné nástroje, měřidla, formy, přípravky, přesné strojní součásti i celé montážní skupiny. Ve stejném rozsahu se dnes ZV-Nástroje zabývají zakázkovou malosériovou a kusovou výrobou pro zákazníky z celé Evropy.

Původní systém jednotlivá oddělení informačně nepropojoval. Hlavní benefit po implementaci QI proto spočívá v kontinuitě dat, což se nejvíce odráží při plánování a vyhodnocování zakázek. „Mohu se podívat na využití strojů, jak je výroba daleko, kde se nachází konkrétní díl nebo lze ověřovat skladové zásoby,“ popisuje jednatel Viktor Nevrlý. V minulosti byl problém také v oblasti poptávek a objednávek, které sice byly zaevidovány v původním softwaru, při postoupení výrobě ale musely být vytištěny a odneseny do jiných dveří. Lidé trávili nezanedbatelný čas „papírovou turistikou“. Nyní díky workflow toto přenášení odpadlo. „V předvýrobní fázi jsme při zpracování podkladů a technologických postupů v porovnání s původním systémem o 30 % rychlejší,“ vyhodnocuje jednatel. Prostřednictvím modulu Business Intelligence lze na data nahlížet z různých hledisek: „Získáváme celkový pohled na jakýkoliv segment: může jít například o zakázky, plánované i skutečné náklady, ziskovost, skupiny výrobků, konkrétní výnosnost jednotlivého oboru, případně i odběr vytipovaného zákazníka. Vše lze členit na různá období. Díky tomu mám po ruce data pro další jednání a strategie i výstupy majitelům,“ dodává jednatel.

Související přínosy QI

  • Aktuálnost a přehlednost dat
  • Bezproblémová implementace s minimální časovou ztrátou (7 pracovních dní)
  • Dohledání informací k jedné zakázce zkráceno o 9 minut
  • 30% snížení časové náročnosti při plánování výroby
  • Úspora až jednoho pracovního dne měsíčně při tvorbě přehledů
  • Žádost o kompenzaci mezd (program Antivirus – podpora zaměstnanosti) pro všechny pracovníky za 20 minut
  • Pomoc s generační obměnou: o 4 pracovníky v administrativě méně
  • Bezproblémové zpracování podkladů pro technologické postupy
  • Stoprocentní zastupitelnost
  • Eliminace rizika nedodržení termínů a zákaznické nespokojenosti
  • Efektivnější plánování zaměstnaneckých kapacit
  • Prostor pro optimalizaci nákladů i obchodních vztahů
  • Přesné podklady pro efektivní jednání s odběrateli
  • Přístup k informacím odkudkoliv, kde je připojení k internetu
  • Přehled nad konsignačními sklady