- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Informační systém automatizuje procesy v moderním knihkupectví Knihy Dobrovský
Společnosti DOBROVSKÝ s.r.o. a KNIHY DOBROVSKÝ s.r.o. se zabývají nakladatelskou činností, distribucí vlastních knižních titulů obchodním partnerům a koncovým zákazníkům přes e-shop a provozováním vlastní rozsáhlé sítě maloobchodních prodejen (více než 40 prodejen v roce 2022).
Zejména díky správně nastavenému toku dat a informací skrze informační systémy, plánuje společnost nadále expandovat, a to jak na poli maloobchodu, tak v on-line prostředí.
Zrychlení odbavování objednávek
V počátcích expanze knihkupectví v online prostředí byly e-shopové objednávky expedovány z nevyhovujících prostor s velkou mírou ruční práce. Automatizace procesů a jejich modernizace umožnila další rozvoj v oblasti e-commerce a pomohla učinit z KNIHY DOBROVSKÝ předního hráče na tuzemské online scéně. To potvrzují i opakované zisky ocenění ShopRoku či Obchodník roku s knihami.
„Díky zavedení IS FLORES mohl narůst obrat firmy o více než 50 %. Rutinní činnosti firmy jsou automatizované, a tak je možné běžný provoz distribuce zásilek z e-shopu obsloužit výrazně efektivněji, aniž bychom potřebovali nestandardním způsobem navyšovat personál skladu, či například prodlužovat dobu dodání zboží našim zákazníkům. IS FLORES se tedy stal zásadní součástí naší expanze,“ říká Štěpán Havránek, produkční ředitel DOBROVSKÝ s.r.o.
Hlavní přínosy IS FLORES z pohledu Knihy Dobrovský
1. Zrychlili jsme expedice, snížili chybovost, uspořili místa ve skladu
Většina objednávek se expeduje v den jejího přijetí, skladníci pracují v režimu Multipicking, připravují tedy k expedici najednou i 24 objednávek z kardexového skladu. Ve špičce odbavujeme i lehce přes 2 500 pozic objednávek za jednu směnu. Po implementaci IS FLORES došlo k výraznému snížení chybovosti expedice, a tedy zvýšení zákaznického komfortu a kvality služeb celého knihkupectví.
2. Predikcí nákupu jsme snížili množství neprodejných knih
Optimalizovali a automatizovali jsme nákupní proces, predikce pracuje s obraty prodejen i dalšími parametry, jejím výsledkem je výpočet návrhu položek k objednání a vratek. Tituly na střední úrovni potenciálu prodeje již tedy nemusíme objednávat plně ručně a tento čas, který není vůbec zanedbatelný, můžeme věnovat jiným činnostem, jako je obsluha zákazníka na prodejně. Mimo to očekáváme dlouhodobý efekt postupného snižování stavu zásob na prodejnách na úroveň, která bude optimální pro kapacitu jednotlivých poboček.
3. I přes uzavření prodejen během pandemie firma udržela pozici jednoho z nejvýznamnějších knihkupectví v ČR
Díky dobře nastavené komunikaci FLORESu s e-shopem a řízenému WMS systému se podařilo úspěšně překlenout pandemii a udržet si knihkupce a specialisty v oboru. Zavedli jsme výdejny se zjednodušeným příjmem a výdejem knih a online prodej tak nebyl omezen.
Jak IS FLORES pomáhá firmě Knihy Dobrovský v číslech:
50% nárůst obratu digitalizací procesů109 ks maloobchodních prodejních pokladen
134 ks čteček čárových kódů Mobilní skladník
Jak IS FLORES pomáhá digitalizovat Knihy Dobrovský
Automatizované propojení zakázkového e-shopu až do skladové čtečky, fakturace, balení, zrychlení osobního odběru na prodejně:
- Okamžitá informovanost zákazníka o stavu objednávky propojením na e-shop zvyšuje kvalitu komunikace a zkvalitňuje aplikaci e-shopu. Zpracované doklady z e-shopu propadají až do čtečky, po zabalení následuje automatická fakturace a okamžité informování koncového zákazníka o aktuálním stavu objednávky.
- Zrychlení odbavení zákazníka e-shopu automatickou přípravou účtenky (bez nutnosti skenování položek na pokladně). Data účtenky jsou do offline pokladny stažena pomocí REST služby z centrály.
WMS systém s Multipickingem a propojením na automatický zakladač Kardex:
- Automatizace zpracování výdeje propojením na výtahový zakladač KARDEX zjednodušila a zefektivnila práci obsluze. Obsluha čtečky převezme doklad v systému ke zpracován a čtečka předá požadavky pro postupné přivolání automatického zakladače přes webovou službu do KARDEXu. Po každém sebrání knihy z police, se tedy přivolává další nejbližší pozice.
- Hromadný sběr objednávek z e-shopu šetří čas skladníků při expedici. Systém odbaví i více než 5 000 pozic objednávek za 24 hodin provozu, proto je nutné optimalizovat množství sbíraných titulů/objednávek před samotným zabalením.
- Zavedení PDA čteček s aplikací FLORES online sklad (Mobilní skladník) zjednodušuje a snižuje chybovost expedice. Dle vlastnosti objednávky a dostupnosti zboží na skladě generuje IS FLORES skladové doklady k vyřízení, skladník si čtečkou určuje pouze to, jak velkou dávku bude najednou zpracovávat (12 resp. 24 výdejek), zavedl se tzv. mMultipicking.
- Expediční proces končí generováním datových souborů pro dopravce jak ze čtečky, tak z IS FLORES.
Podpora knižní distribuce, nakladatelské činnosti a maloobchodu:
- Maloobchodní prodej (postupná implementace prodejen) v režimu offline nabízí řešení nezávislé na výpadcích internetu.
- Zjednodušení příjmu nového zboží na prodejně čtečkou umožňuje řízený sklad na každé z prodejen.
- Reporting prodejen je dostupný na jedno tlačítko.
- Automatické odvody tržeb na centrálu fungují na pozadí, což přináší napříč prodejnami úsporu celkem přibližně 20 hodin denně.
- Veškeré synchronizace z kamenných prodejen probíhají automaticky do správných spojení, prodejny jsou ve vlastnictví dvou právních subjektů DOBROVSKÝ s.r.o. a KNIHY DOBROVSKÝ s.r.o.
- Automatické stahování výpisů a jejich párování a párování avíz o platbě dovoluje realizovat vyšší tisíce transakcí plateb kartami denně.
- Automatická distribuce změn systému do jednotlivých prodejen přináší úsporu v rozsahu 4 hodiny při distribuci každé změny.
- Vyhodnocení a evidence projektů pro nakladatelství, ocenění titulů realizovaných vlastní výrobou, vyúčtování autorských honorářů.
- Inteligentní systém pro řízení vlastního zboží a konsignací výrazně šetří čas a administrativní zpracování konsignačních hlášení.
leden - 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Formulář pro přidání akce
29.1. | Webinář: Efektivní řízení zákaznických vztahů: CRM... |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
9.4. | Digital Trust |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |