facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Helios pomáhá řídit v autochemii

Tekra_Helios649.jpgDruhý největší výrobce automobilových a průmyslových olejů v České republice - HEKRA Opava – se v letošním roce rozhodl investovat do pořízení nového podnikového informačního systému. V tříkolovém výběrovém řízení zvítězil systém Helios Orange z produkce společnosti LCS, který zde bude implementovat společnost ARTEsoft. Hekra původně provozovala vlastní ekonomický program s názvem CENTRAL ve verzi DOS. Později nasadila ambulantní řešení ARTEsoft, které bylo s CENTRALem propojeno. Postupem času se časem začala projevovat nestabilita databáze a nedostatečná ochrana proti častým výpadkům elektrické sítě a bylo rozhodnuto o potřebě nového řešení.


V prvním kole výběrového řízení proběhly prezentace modulů Ekonomika, Sklady, Doprava, Marketing, druhé zahrnovalo prezentaci ambulantního řešení "ARTEsoft prodej zboží pomocí kapesních počítačů", třetí kolo probíhalo jako referenční návštěva ve firmě, v níž je implementováno obdobné řešení. Hlavními argumenty pro výběr Helios Orange byl rozsah jeho funkčnosti a trvalý vývoj produktu. K podpisu smlouvy na implementaci IS Helios Orange ve společnosti Hekra Opava došlo 12. září letošního roku. Dokončení celé implementace se předpokládá do konce letošního roku. Od nového IS se očekává rychlé získávání podkladů pro ekonomická rozhodnutí, zlepšení služeb zákazníkům, redukce průměrného času na vygenerování nabídky, zjednodušení procesů a zprůhlednění nákladů na zakázky.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.