- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Byznys ERP podporuje výrobu jednoúčelových strojů
Společnost ALFA výroba jednoúčelových strojů, která se zabývá výrobou montážních poloautomatů a automatů pro evropský trh, začala k podrobnému vyhodnocování zakázek využívat informační systém Byznys ERP. Prvotním impulsem pro rozhodnutí nasadit nový ERP systém byla nedostatečná legislativní a vývojová podpora stávajícího řešení. Společnost kladla na Byznys ERP vzhledem k charakteru činnosti vysoké nároky především v oblasti evidence, zpracování a vyhodnocení zakázek.


ALFA uplatňuje striktní přístup k vazbě přijatých faktur na vystavené objednávky. Veškeré přijaté faktury jsou podmíněny existencí autorizované vystavené objednávky k dodavateli. Speciální kapitolou je objednávání na výrobní zakázky, které vychází z detailního rozpisu zakázky. Samotná výroba zakázky je ve zpracování objednatele zahájena teprve na základě přijaté objednávky od obchodního partnera. Objednávce předchází poptávkové/nabídkové řízení, které potřebuje společnost evidovat, přičemž speciálním požadavkem bylo verzování nabídek.
Dalším požadavkem bylo propojení informačního systému s výkresovými programy Solid Works a AutoCAD. Stěžejní bylo natahování materiálových soupisek do detailu zakázky – u rozsáhlejších projektů se jedná až o stovky dílů na jednu zakázku.
Vyhodnocování zakázek probíhá prostřednictvím sady datových pohledů a dynamických XLS sešitů z pohledu ekonomického, úkonového a stavu zakázek. Při vytváření nabídek se zohledňují zkušenosti z již realizovaných podobných zakázek. Z tohoto důvodu se zpětně eviduje nákladový rozpad zakázek až do úrovně jednotlivých provedených úkonů.
Výkazy činnosti byly napojeny na data průchodů z docházkového systému. Následně pracovníci musí čas strávený v práci vykázat na jednotlivé činnosti a zakázky, což slouží jako podklad pro odměňování a hodnocení. Zároveň jsou výkazy činnosti zdrojem dat pro plnění mzdových nákladů do ekonomické bilance zakázek.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |