facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Byznys ERP podporuje výrobu jednoúčelových strojů

Společnost ALFA výroba jednoúčelových strojů, která se zabývá výrobou montážních poloautomatů a automatů pro evropský trh, začala k podrobnému vyhodnocování zakázek využívat informační systém Byznys ERP. Prvotním impulsem pro rozhodnutí nasadit nový ERP systém byla nedostatečná legislativní a vývojová podpora stávajícího řešení. Společnost kladla na Byznys ERP vzhledem k charakteru činnosti vysoké nároky především v oblasti evidence, zpracování a vyhodnocení zakázek.



ALFA uplatňuje striktní přístup k vazbě přijatých faktur na vystavené objednávky. Veškeré přijaté faktury jsou podmíněny existencí autorizované vystavené objednávky k dodavateli. Speciální kapitolou je objednávání na výrobní zakázky, které vychází z detailního rozpisu zakázky. Samotná výroba zakázky je ve zpracování objednatele zahájena teprve na základě přijaté objednávky od obchodního partnera. Objednávce předchází poptávkové/nabídkové řízení, které potřebuje společnost evidovat, přičemž speciálním požadavkem bylo verzování nabídek.

 

Dalším požadavkem bylo propojení informačního systému s výkresovými programy Solid Works a AutoCAD. Stěžejní bylo natahování materiálových soupisek do detailu zakázky – u rozsáhlejších projektů se jedná až o stovky dílů na jednu zakázku.

 

Vyhodnocování zakázek probíhá prostřednictvím sady datových pohledů a dynamických XLS sešitů z pohledu ekonomického, úkonového a stavu zakázek. Při vytváření nabídek se zohledňují zkušenosti z již realizovaných podobných zakázek. Z tohoto důvodu se zpětně eviduje nákladový rozpad zakázek až do úrovně jednotlivých provedených úkonů.

 

Výkazy činnosti byly napojeny na data průchodů z docházkového systému. Následně pracovníci musí čas strávený v práci vykázat na jednotlivé činnosti a zakázky, což slouží jako podklad pro odměňování a hodnocení. Zároveň jsou výkazy činnosti zdrojem dat pro plnění mzdových nákladů do ekonomické bilance zakázek.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.