facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Systém DUNA ve verzi pro rok 2011

Společnost TILL CONSULT uvolnila pro své zákazníky novou verzi svého systému DUNA. Největší změny byly provedeny v oblasti zpracování DPH. Kromě toho, že do nového řešení byly promítnuty legislativní změny platné od 1. 4. 2011, byla významně rozšířena i funkčnost této části systému. Nově vznikl archiv podaných daňových přiznání. Existence archivu přináší zejména možnost bezpracného vytvoření navazujících opravných nebo dodatečných přiznání DPH. Na základě v archivu uložených daňových přiznání je automatizován i výpočet koeficientu pro část odpočtu daně v krácené výši, který se uplatňuje vždy v prvním zdaňovacím období.



Spuštění archívu daňových možnosti vedlo i k posílení bezpečnosti dokladů zpracovávaných v systému DUNA. Volitelně je možné, po uložení zpracovaného přiznání DPH do archivu, uzamknout všechny záznamy, které jsou od teď považovány za „daňově vyřízené“ (závazky, pohledávky, pokladna, …). Pracovník s patřičným oprávněním může v případě potřeby zámek odblokovat.

 

Velkou novinkou je i zavedení volitelného zápisu řádků dokladu v modulu Závazky, v evidenci přijatých faktur. Tato funkčnost byla požadována zejména většími společnostmi. Obdobně, jako v procesu prodeje, kdy lze např. z prvotní nabídky volitelně generovat všechny procesně navazující doklady (objednávka, dodací list, faktura), lze i zde, v procesu nákupu, např. načíst řádky z příjemky skladu do řádků navazující přijaté faktury.

 


 

 

Z obchodních modulů byl zejména významným způsobem inovován modul Zakázky, kdy pozornost vývojářů se zaměřila zejména na preciznější vyhodnocování zakázek jak na straně nákladů, tak na straně výnosů.

 


 

 

Modul KASA, určený pro sklady a prodejny, byl doplněn o možnosti tisku prodejek na grafických paragonových tiskárnách, které dávají lepší možnosti pro prezentaci firem na prodejních dokladech.


 
  

- PR -

50(v)tipů paní Teskové #2: SIEM aneb jak se z logů dělá příběh a z příběhu varování

Teskalab LogoV minulém díle jsme si povídali o tom, co je to log management a proč je důležitý. Je to takový základ IT hygieny. Něco jako kartáček na zuby pro vaše IT. A řekněme si na rovinu, žádná velká zábava s ním není, ale zkuste to měsíc bez něj a líbit se vám to nebude. Dneska ale půjdeme o krok dál. Protože když už máte logy, je čas se na ně nejen dívat, ale také s nimi pracovat. A to se nejsnáze dělá tak, že se jim naučíte rozumět. Dovolte mi, abych vám představila dalšího hrdinu kybernetické bezpečnosti: SIEM.