- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Modernizace obchodních procesů CK Fischer a EXIM Tours v období COVID pandemie
Cestovní kancelář Fischer je naším dlouholetým zákazníkem. Fúzí
kanceláří CK Fischer a CK Exim Tours vznikl zatím největší a nejsložitější projekt – migrace obchodní procesů. Řešení, které obslouží lead
management od vzniku obchodní příležitosti až po uzavření smlouvy
napříč firemními brandy a komunikačními kanály (omnichannel).
Řešení nejen prokázalo svůj přínos v reálném využití, ale získalo i ocenění Microsoft Awards 2021 v kategorii Customer Engagement.
Podstatou 11 měsíců dlouhého projektu bylo sloučení dvou procesně i technologicky odlišných firem a unifikace a zefektivnění firemních procesů. Původní on-premises systém, který jsme společně s cestovní kanceláří Fischer budovali, už nesplňoval potřeby na nově vzniklé požadavky. Jak z byznysového, tak i z technologického hlediska. Z tohoto důvodu se zákazník rozhodl implementovat nový informační systém v cloudovém prostředí Dynamics 365 & Power Platform. Nově vytvořený systém je páteří pro obchodní tým, kontaktní centrum, kamenné pobočky i centrály. Aktuálně systém využívá více než 800 uživatelů, přičemž systém zastává úlohu master data managementu zákazníků, a tudíž je srdcem všech systémových integrací.
V informačním systému jsme identifikovali následující klíčové požadavky:
- distribuovat vygenerované leady do preferovaných obchodních kanálů podle přednastavených kritérií,
- vhodnou distribucí optimalizovat náklady na prodej,
- silný důraz na rychlost a relevantnost zpracování obchodní nabídky,
- obsloužit klienta v celém životním cyklu prodeje,
- sdružit napříč systémy na jednom místě všechny klíčové informace o zákazníkovi, aby mohla být systematicky zlepšována zákaznická spokojenost,
- nové řešení lead managementu plně integrovat se všemi dalšími systémy firmy.
Pro lepší představu bychom projekt mohli rozdělit na tři velké oblasti:
- optimalizaci a unifikaci procesů,
- integraci cloudového a on-premises světa,
- migraci stávajících dat z lokální databáze do cloudového řešení.
S ohledem na složitost a velikost dodávky nám bylo jasné, že celý projekt musíme pevně uchopit, striktně řídit a v každém okamžiku musíme přesně vědět, v jakém je projekt stavu.
Realizaci projektu provázely dva základní faktory – vysoká profesionalita a flexibilita všech členů týmu a kvalitní interní projektová metodika společnosti Innovation One, která snížila časovou náročnost projektu minimálně o čtvrtinu. Díky nim se povedlo projekt úspěšně dokončit, ale i vytvořit další přidané hodnoty. V rámci realizace jsme dokázali implementovat DevOps mechanismy, které zaručují vysokou kvalitu dodávek a zefektivňují správu a další rozvoj celého informačního systému.
Mezi klíčové DevOps mechanismy patří continuous integration, což v podstatě znamená automatickou kontrolu kvality implementovaného kódu, v našem případě jednou denně v noci. Druhým klíčovým mechanismem byla implementace automatického nasazování všech součástí informačního systému napříč všemi prostředími, včetně produkčního, a to na jeden klik. Díky tomuto mechanismu je možné zapojení zákazníka do procesu nasazování – release managementu. V praxi zákazník sám rozhoduje i realizuje nasazení nové verze systému do kteréhokoliv prostředí. Pro to, aby byly tyto mechanismy účinné, vznikla testovací strategie, která pracovala primárně s programovými (automatickými) testy, kterých je na projektu aktuálně více než 300.
Nové řešení dostálo všech svých projektových, provozních i ekonomických cílů:
- systém nyní funguje v cloudu,
- celý tým díky kvalitnímu zaškolení již pracuje v novém systému,
- zvyšuje produktivitu prodejců a efektivitu prodeje,
- automatizuje procesy,
- snižuje náklady na prodej,
- umožňuje efektivnější a levnější zaškolení nových obchodníků,
- zvyšuje celkovou spokojenost zákazníka.
Jednou z naších klíčových firemních hodnot je využití potenciálu na maximum, což se nám na tomto projektu opravu povedlo. Díky inovativnímu přístupu, interní metodice a špičkovému týmu byly položeny základy klíčového informačního systému, které odpovídají aktuálním standardům a potřebám z pohledu moderního IT.
![]() |
Ján Mucha Autor článku působí na pozici Solution Architect ve společnosti Innovation One s.r.o. |
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |