- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Hybridní pracovní prostředí je novým normálem
Princip práce, tak jsme ho znali dosud, už v budoucnu nemá šanci znovu uspět. Zatímco dříve bylo normální chodit do zaměstnání, tedy dojíždět či docházet do firemních kancelářských budov, pandemie covidu-19 udělal tomuto způsobu pracovního návyku rychlou přítrž. Dnes je normální využívat hybridní pracovní prostředí, a do budoucna tomu nebude jinak.
Spousta českých zaměstnavatelů aktuálně umožňuje práci z domu či odjinud. Ještě v loňském roce nepředstavitelné pro většinu zaměstnavatelů. V zájmu zachování provozu, však byly firmy pod tíhou šířící se pandemie prostřednictvím koronaviru zažité přehodnotit. Aktuálně už není běžné a vlastně ani možné se pravidelné setkávat se zaměstnanci na chodbách, v kuchyňkách a popovídat si s nimi. I přesto je však nutné se o zaměstnance starat a posilovat jejich zájem novými způsoby.
Covid-19 může za to, že současná pracoviště jsou méně o kancelářích a více o práci odkudkoliv. Globálním předpokladem přitom je, že jen málo zaměstnanců se vrátí ke svým původním návykům, to znamená, že už nebudou trvale pracovat pouze z kanceláře, ale ve větší míře budou pro výkon práce využívat své domovy, nebo místa s kvalitním internetovým připojením.
Redefinice slova kancelář
Jako mávnutím kouzelného proutku tak většina firem – tam kde to bylo jen trochu možné – dovolila svým zaměstnancům využívat pro výkon práce jiné než podnikové prostory. Někteří však nechtějí vykonávat práci pouze z domova, a tak se rádi vrací do svých kanceláří, případně využívají jiné prostory. Zavedli si tzv. říká hybridní pracovní prostředí. Společnosti po celém světě přitom zjistily, že vzdálená práce výrazně zvýšila spokojenost a produktivitu zaměstnanců tím, že eliminují dlouhé, nákladné a únavné dojíždění do kanceláří a také se nemusí obávat případně, že se po cestě nakazí.
Důvody této kulturní změny jsou stále žádanější, protože koronavirová krize neskončila a přetrvává. Společnost Hewlett Packard Enterprise (HPE) s 60 000 zaměstnanci pomáhající podnikům využívat IT technologie, dlouhodobě pečuje o své zaměstnance tak, aby jim byla schopna zvýšit produktivitu a udělat jim práci lepší, proto zavedla zcela nový systém práce. Jejich až 72 % zaměstnanců pracuje z domova kvůli pandemii a přejí si, aby takto mohli v budoucnu pracovat i nadále. Společnost HPE dokonce studovala klady a zápory vzdálené práce dlouho před nástupem Covid-19.
Edge to Office – jiný pohled na řízení vzdálené práce
Ve společnosti HPE už před vypuknutím pandemie až 60 % zaměstnanců fungovalo běžně mimo kancelář, což členové jednotlivých týmů oceňovali a nabídlo jim to flexibilní, ale vysoce produktivní pracovní podmínky. Tyto poznatky společnost HPE vedly k vybudování a zavedení programu Edge to Office, který je připraven pro všechny, kteří pracují na dálku. Zaměstnancům umožňuje si poskládat den podle vlastních potřeb. Je to jiný pohled na řízení vzdálené práce – takový, který je navržen tak, aby zprostředkoval možnost, aby členové týmu mohli být propojeni bez ohledu na to, kde se nachází jejich pracoviště. Tento program si nachází své uplatnění i mimo společnosti HPE a je adaptovatelný v různých odvětvích.
Bez nového mindestu to nepůjde
Program byl připravován na základě odborných znalostí nezávisle na tom, z jakého oboru pracovní týmy jsou. Lze ho tak aplikovat i do dalších oblastí jako jsou investice, nemovitosti, auto-moto, věda a výzkum, telekomunikace, IT atd. Snoubí v sobě původní pracovní návyky s novými, a tak zaměstnancům firem nabízí moderní podobu práce a umožňuje pokračovat ve spojení se zákazníky a partnery, ať se nacházejí kdekoliv.
Aby bylo možné nově definovat fyzické prostory, vytvářet virtuální komunity a upřednostňovat zaměstnanecké požadavky je zapotřebí si vydefinovat oblasti, na které se zaměřit:
- Edge work – možnost pracovat mimo kancelářské prostory. Může probíhat doma nebo v jiných pracovních prostorech, které nejsou firemní. Důraz je kladen na schopnosti budovat pohodlnější a bezpečnější pracovní prostředí pro práci na dálku a zaměřit se na nástroje a zdroje potřebné pro optimální spolupráci.
- Office – cílem je upravit fyzická podnikové prostory poskytující členům týmů možnost se osobně setkávat a spolupracovat. To znamená, poskytnout jim případné prostory pro schůzky a kooperaci.
- Digital experience – pomáhá překlenout fyzické a vzdálené pracovní prostory, tak aby se bylo možno setkávat v hybridním pracovním prostředí, a zároveň aby nedošlo ke ztrátě kontaktu s firemní kulturou a komunitou.
- New Mindset – zahrnuje náhled na práci v této nové situaci a bere v potaz veškeré aspekty, které mají vliv na zaměstnance. Jednou z klíčových oblastí, na kterou se zaměřuje, je duševní zdraví, které se stalo rozhodujícím pro vyrovnání se s pandemií. Pomáhá budovat virtuální komunity zaměstnanců, kteří se nacházejí v podobně náročných situacích – děti v domácím vzdělávání, péče o stárnoucí rodiče a další, kteří se mohou poradit mezi sebou i s odborníky.
Velká příležitost pro budoucnost
Program Edge to Office představuje evoluci toho, jak přemýšlíme o práci – od školení až po postupy, které zdůrazňují rozmanitost a začlenění ve firmách. Pandemie urychlila masivnější přechod na novou podobu práci z domova a rozhodně bude mít vliv na trvalé změny v rámci pracovního prostředí. Na hybridním pracovním prostředí si přitom zaměstnanci pochvalují flexibilní možnost pracovat podle potřeby z domova nebo z kanceláře.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Formulář pro přidání akce
29.9. | The Massive IoT Conference |