facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Microsoft posiluje pozici na trhu OLAP technologií

OLAP_MST2006_712.jpgPodle serveru The OLAP Report potvrzuje společnost Microsoft pozici předního hráče na trhu technologií OLAP (Online Analytical Processing). Ze studie vyplývá, že trh s OLAP technologiemi rostl v roce 2006 tempem 16,4 %, a tržní podíl vedoucího poskytovatele, společnosti Microsoft, vzrostl na 31,6 %. A to i na úkor konkurentů v oblasti Business Intelligence. Technologie OLAP se využívá prakticky vždy, kdy spotřebitel informace potřebuje pohlížet na informaci z několika různých pohledů (dimenzí).

V manažerské praxi je běžné, že stejné výsledky se posuzují jednou přes složení zákazníků, jindy z pohledu skladby produktů, geografického rozdělení trhů, nebo podle časového průběhu. OLAP je technologie umožňující definovat struktury dat v databázích či datových skladech a analyzovat velké množství dat. Jde vlastně o zavedení multidimenzionálních struktur do relačních databází, což znamená, že narozdíl od relačních databází se převážně využívá nenormalizovaných tabulek rozdělených do dvou skupin: tabulky faktů a tabulky dimenzí.

K hlavním výhodám využití technologie OLAP patří:
  • Rychlý a komplexní přístup k velkému objemu dat
  • Možnost komplexních analýz
  • Silné schopnosti pro modelování a prognózy

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.