- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Jak využít AI ke zvýšení prodejů?
Promo Forecast AI je jedno z nejzajímavějších vlastních řešení firmy Sluno. Na základě dat z promočních prodejů dokáže pomocí umělé inteligence přesně určit, jaký produkt bude mít v nadcházejících akcích největší úspěch. Obchodníkům i dodavatelům tak poskytuje plnou kontrolu nad celým procesem přípravy promocí od výběru zboží, stanovení ceny až po precizní analytiku na konci akce.
Životní náklady vlivem současných okolností ve světě rostou a zákazníci se tak musí mnohem pečlivěji rozhodovat, jak naloží s obsahem své peněženky. A to zcela logicky staví nové výzvy i před prodejce. Zejména pak v oblasti promocí, do které dle dostupných dat v poslední době směřuje přes 58 % výdajů českých zákazníků. Jak uvádí zpráva Svazu obchodu a cestovního ruchu za rok 2021: „Každá druhá koruna v rámci maloobchodu je utracena v akci.“ Retaileři v této situaci hledají způsoby, jak celý proces nastavit mnohem efektivněji — jak vypočítat objem zboží, který se v akci prodá, jak správně kombinovat více produktů napříč kategoriemi, aby nedošlo k jejich vzájemné kanibalizaci, nebo lépe odhadnout stav zásob. S tím vším si dokáže poradit Promo Forecast AI. Stačí k tomu velmi málo, pouze historická data prodejů.
Plná kontrola nad prodejem v akcích
Promo Forecast AI vychází z algoritmů strojového učení a analýzy velkých objemů dat. Důležitým aspektem pro jeho vznik byly zkušeností našich kolegů, kteří působili řadu let na straně obchodních řetězců. I díky tomuto faktoru je výsledné řešení nejen efektivní, ale rovněž velmi intuitivní na ovládání a připravené k okamžitému využití pro řetězce se stovkou prodejen i pro ty malé retailery. Současně poskytuje pomoc s promocemi i dodavatelům retailerů. Ti také hledají odpověď na otázku, kolik se prodá v akci kterého produktu.
Rutinní provoz je extrémně rychlý a dokáže pokrýt všechny hlavní požadavky retailerů. Obchodník může sledovat jednotlivé prodejny, jejich možný potenciál v segmentu promocí, pozorovat vývoj marže za různé časové období a celkově tak lépe porozumět tomu, co se v akcích událo. Dokáže přesně určit, v jaký moment může být položka vyprodaná a včas tak na danou situaci reagovat a informovat své zákazníky. Výsledky lze navíc snadno propojit s ERP i BI systémy, stejně jako s kalendářem promocí.
Vedle větší přesnosti plánování vede zavedení technologie až k 15% navýšení výtěžnosti promočních a sezónních obratů, stejně jako k podstatnému snížení nadzásob po akcích, což je dle výsledků našeho testování pro obchodníky jeden ze zásadních benefitů.
Hlavní přínosy systému Promo Forecast AI:
- Snížení skladových zásob a nadměrného zásobování
- Zvýšení dostupnosti zboží na regálech
- Zrychlení a zpřehlednění procesu plánování promocí
- Efektivní výběr produktů, které přinesou největší zisk
- Podrobná analytika; přesné měření dopadů každé akce
- Připraveno pro všechny promo mechaniky
- Jednoduše přizpůsobitelné webové rozhraní
Jasná odpověď na složitý úkol
Implementace celého řešení probíhá v řádu několika týdnů. Vše lze zvládnout se stávajícím technickým vybavením a zaměstnanci, takže není nutné obsazovat nové pozice. Jediné, co systém potřebuje, jsou vstupní data a historie prodejů ideálně alespoň za tři předchozí roky, ale postačí i dva. Z dat může Promo Forecast AI mimo jiné vysledovat různé sezóny a vlivy, např. otevírání nových prodejen konkurence, pořádání významných sportovních nebo kulturních událostí, vývoj počasí apod.
Systém dokáže pracovat se všemi typy promo mechanik (korunové, procentní nebo množstevní slevy, akce 2+1, WIGIG atd.), stejně tak je možné přidat i nové postupy a doplnit vlastní parametry podle přání a požadavků konkrétního prodejce. Přizpůsobit můžeme jazyk i terminologii. Lze nastavit i správné procesy týkající se akcí.
leden - 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Formulář pro přidání akce
29.1. | Webinář: Efektivní řízení zákaznických vztahů: CRM... |
9.4. | Digital Trust |