ACREA CR představuje novou verzi IBM SPSS Statistics

ACREA CR, společnost poskytující kompletní řešení v oblasti analýzy a zpracování dat, představila novinky ve verzi 23 analytického softwaru IBM SPSS Statistics. Nejrozsáhlejší novinkou jsou geoprostorové analýzy, které dovolují prozkoumat vztahy mezi daty vzhledem k příslušné geografické poloze a odhalit tak hlubší poznatky o lidech a událostech. Využitím časoprostorových predikcí lze jednoduše nalézt trendy napříč časem a prostorem. Software nyní umožňuje odhadovat modely závislé na čase ve dvojdimenzionálním resp. trojdimenzionálním prostoru, předpovídat tak významné oblasti a určovat, jak se tyto oblasti mění v čase. Tyto metody se využívají například při správě budov nebo k analýze výkonnosti poboček. Zobecněná prostorová asociační pravidla mohou být využita k předpovědi pravděpodobnosti výskytu kriminality na základě demografických znalostí o regionech.



Nová verze se rovněž zaměřuje na zdokonalené web reporty, možnosti spouštět a ovládat SPSS Statistics z prostředí R a nabízí více než 40 statistických procedur v jazyce R integrovaných do prostředí softwaru.

 

Software je poskytován také formou tří balíčků: Standard, Professional a Premium. Seskupením podstatných funkcí do jednotlivých balíčků lze získát metody a funkce, které jsou potřebné pro provedení analýz vedoucích k úspěchu firmy.


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.