- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Accenture: big data projekty musí doprovázet změna myšlení manažerů
Dokáží analýzy velkých objemů dat naplnit přísliby a zvýšit podnikům tržby, zlepšit vztahy s klienty, nebo dokonce přinést konkurenční výhodu? Výsledky průzkumu společnosti Accenture ukazují, že manažeři, kteří využívají big data, jsou s přínosy pro byznys spokojení.


Podle aktuální studie Accenture Analytics 59 % manažerů z firem, které při podnikaní využívají analýzy dat, považuje big data za mimořádně důležitá a dalších 34 % za důležitá. Devět z deseti respondentů průzkumu, převážně vedoucích zodpovědných za informace, provoz, data a jejich analýzy, případně marketingových a finančních ředitelů, tvrdí, že jsou spokojení s přínosy, které analytika byznysu přináší. Analýzy dat pomáhají firmám naplňovat širokou plejádu strategických cílů, jako jsou například identifikace nových zdrojů tržeb, zlepšování zákaznických služeb či zefektivňování provozu.
Na velikosti záleží
Průzkum Accenture Analytics ukazuje, že big data lákají více velké podniky než menší firmy. Z řad největších společností považuje analýzy velkých objemů dat za mimořádně důležité až 67 % manažerů. Právě velké firmy profitují z big data nejvíce. Důvodů může být více. Velké podniky lépe rozumějí potenciálním přínosům a více se soustředí na praktické využití dat i na reálné benefity pro byznys. Mají také samozřejmě více zdrojů, ať už finančních nebo lidských. Každá firma, bez ohledu na velikost, se může poučit z projektů, které už proběhly. Jaká je formulka pro úspěšné využití big data v byznyse? Podle Accenture není příliš odlišná od jiných IT projektů – dá se zahrnout do sloganu „začít lokálně, myslet globálně“. Tedy začněte s něčím menším a získejte podporu šéfa informatiky i zbytku vedení. Prokažte přidanou hodnotu a návratnost investice v jedné oblasti a rozšiřujte postupně využívání velkých dat do jiných oddělení či oblastí podniku.
Užitečné lekce
Tak jako u všech nových technologií, ani big data neumějí některé organizace uchopit za správný konec, nebo nedokáží překonat bariéry, které stojí v cestě jejich využívání. Každý druhý respondent průzkumu se při nasazování big data projektů obává problémů s bezpečností. Téměř stejně často dělá manažerům starosti nedostatečný rozpočet a chybějící odborníci. I proto se podle analýzy Accenture méně než 5 % firem při nasazování potřebných technologií spoléhá výlučně na vlastní kapacity. Většina z nich se obrátila na poradenskou společnost nebo si najala externí konzultanty, případně využila konzultační kapacity svého technologického dodavatele. Nedostatek odborníků je jedna z největších starostí firem při implementaci big data projektů. Až 41 % manažerů uvedlo, že jim chybí specialisti potřební pro nasazení potřebných technologií. Jen o něco méně – 37 % – má problémy sehnat odborníky na následný provoz big data nástrojů a analyzování dat. Znamená to, že firmy musí být kreativní při shánění potřebných zručností, které jim umožní naplno využít potenciál technologií. Také z tohoto pohledu může být pro ně užitečné začít s jednoduššími projekty, při kterých získají know-how využitelné následně při rozsáhlejších iniciativách.
Revoluční potenciál
Firmy, které ve velkém analyzují data, věří v rozsáhlé, až revoluční změny, které big data mohou do byznysu vnést. Devět z deseti respondentů průzkumu Accenture Analytics věří, že analytika může zásadně transformovat byznys, a to dokonce ve stejném rozsahu, jako se to podařilo internetu. Tyto firmy jsou si téměř jisté, že musí změnit způsoby, jakými fungují. Vědí, že když nenastoupí do rozjetého vlaku, riskují, že zaostanou za konkurencí. Podnikům, které dokáží přijmout analytickou kulturu napříč více odděleními, případně udělat z dat jeden z pilířů celofiremní strategie, se otevírají enormní příležitosti. Ale když se na tuto cestu vydají, nebudou potřebovat jen novou IT architekturu. Musí také změnit způsob myšlení a vnímat data jako jedno z nejdůležitějších podnikových aktiv.
Zdroj: Accenture
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |