facebook LinkedIN LinkedIN - follow

MERZ vyvíjí systém Poka Yoke pro krimpovací lisy společnosti Auto-Kabel

V dubnu 2015 zahájila společnost MERZ spolupráci s výrobním závodem Auto-Kabel Krupka, který je součástí koncernu Auto-Kabel Verwaltungsgesellschaft a zabývá se vývojem a výrobou kabelových svazků pro automobily. Prvním společným projektem společností MERZ a Auto-Kabel Krupka bylo zajištění sběru dat včetně parametrů lisování (zpětná sledovatelnost a statistické vyhodnocení) z krimpovacích lisů a jejich uložení na OPC server pomocí řídicího systému Siemens Simatic S7-300, jehož realizace začala v průběhu dubna 2015.



V rámci druhého projektu, který v současnosti probíhá, implementuje společnost MERZ systém Poka Yoke. Jedná se o vytvoření metodiky, jak zabránit záměnám komponent krimpovacích nástrojů při práci operátorů, a tedy i preventivní ochranu výroby před vznikem reklamací a výrobou zmetků.

 

Očekávanými přínosy jsou především dosažení maximálního souladu použitého výrobního nástroje s navolenou recepturou – finálním výrobkem, snížení nebezpečí poškození nástrojů a tedy i snížení nákladů na vzniklé škody, omezení zmetkovitosti, reklamací a prostojů. V neposlední řadě přinese nová metodika i evidenci využití jednotlivých nástrojů, což se odrazí v efektivitě plánování nákupu náhradních dílů a oprav.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.