- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Implementace systému MAKU ve společnosti ŠKODA AUTO a jeho další rozvoj
Unicorn Systems se společností ŠKODA AUTO dlouhodobě spolupracuje na rozvoji informačních systémů a aplikací. Tato spolupráce vznikla již v roce 2000. Mimo realizace informačních systémů využívá ŠKODA AUTO služby Unicorn Systems v oblasti systémové integrace, konzultací a vzdělávání.
Vývoj systému MAKU ve ŠKODA AUTO
Jedním ze systémů, který společnost Unicorn Systems zrealizovala pro ŠKODA AUTO je systém MAKU, jehož původním primárním účelem byla podpora procesu prodeje nových vozů ŠKODA. Práce na systému MAKU odstartovaly v roce 2012. Již tehdy se začalo navrhovat a zrealizovat řešení, které dnes pomáhá zhruba 150 pracovníkům z řad sales při přípravě, schvalování a vyhodnocování akcí na podporu celosvětového prodeje vozů.
Systém MAKU poskytuje kompletní a transparentní schvalování prodejních akcí. Kontrolu oprávnění výplat importérovi a jejich schvalování na základě komplexního vyhodnocovacího algoritmu, který prověří v poměrně krátkém čase desetitisíce VIN čísel (VIN - Vehicle identification number – Identifikační číslo vozidla). Systém také dokáže propočítat maximální možnou kombinaci výši poskytnutých slev analýzou miliónů kombinací v řádu vteřin.

Další rozvoj systému
V roce 2014 byla do systému integrována zcela nová business oblast na podporu přípravy tendrů pro fleetové zákazníky (velkoodběratele). Od ledna roku 2015 je inovovaný systém v produktivním provozu a jeho obliba stále roste. Za tuto dobu systém MAKU pomohl zkontrolovat oprávněnost výplaty podpor na více než 1 450 000 vozů.
Společnost Unicorn Systems je zodpovědná za kompletní realizaci projektu včetně několika desítek jednotlivých samostatných releasů nových verzí systému.
Klíčové projektové fáze:
- analýza a návrh řešení systému,
- implementace všech současných funkčností,
- funkční a uživatelské testování funkčností,
- zaškolení klíčových pracovníků,
- nasazení do produkčního prostředí,
- podpora pilotního provozu,
- předání do servisního režimu.
Systém má potenciál efektivně pokrýt další business oblasti, díky možnosti realizace modulů, kde mohou být znovupoužity existující komponenty (funkčnosti) systému MAKU, jak na úrovni frontendu a backendu, tak i díky dobře zdokumentované a navržené business logiky. MAKU významně zefektivnilo a zjednodušilo několik procesů na podporu celosvětového prodeje nových vozů.
Vyjádření zástupce ŠKODA AUTO a.s.
Systém MAKU pomáhá společnosti ŠKODA AUTO zvyšovat transparentnost a efektivitu marketingových akcí pro podporu prodeje nových vozidel. Snižují se díky němu i nároky na manuální kontroly výplat, které dovolují prodejnímu týmu se více zaměřovat na klíčové úkoly řízení prodeje. Tým MAKU flexibilně reaguje na požadavky businessu a systém dále úspěšně rozvíjí.v Mladé Boleslavi dne 19. 7. 2017
Formulář pro přidání akce
19.2. | Jak na vytěžování dat a zpracování došlých dokladů |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
26.2. | Webinář: Knowledge Work Automation: Klíč k moderní... |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |