facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 14. 11. 2005

Změny ve způsobu komunikace

Gartner předpověděl, že celosvětový telekomunikační trh zůstane největším segmentem trhu IT. V letech 2004-2009 se očekává každoroční růst trhu cca o 5%. Mobilní a širokopásmové služby, přechod na IP infrastrukturu, prodej mobilních přístrojů a rostoucí poptávka na nově vznikajících trzích obzvláště v Asii budou představovat hlavní faktory růstu. Navzdory tomu Gartner také dodává, že do roku 2009 se změní spotřebitelské návyky v oblasti přenosu hlasu. Například třetina uživatelů zruší klasické telefonní linky a začne využívat přenos hlasu přes Internet a bezdrátové sítě.

V roce 2005 se bude telekomunikační trh podílet 3,5 % na celosvětovém hrubém domácím produktu (HDP). IT odvětví bude celkově tvořit 6% celosvětového HDP. Gartner předpovídá, že za růstem telekomunikačního odvětví budou stát mobilní telekomunikační služby. Gartner očekává, že tyto služby vzrostou každoročně až do roku 2009 o 8,5%. U zákazníků s pevnými linkami vzroste obliba širokopásmového připojení k internetu. xDSL zůstane preferovaným médiem, i když Gartner očekává nárůst využití Ethernetu. V letech 2004-2009 by jeho podíl mohl každoročně vzrůst až o 40%. Příjmy v telekomunikačním sektoru vzrostou ve stejném období o 41% (272 miliard USD v r.2004, 384 miliard USD v roce 2009).

 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.