Aktuality -> Analýzy - 14. 11. 2005

Změny ve způsobu komunikace

Gartner předpověděl, že celosvětový telekomunikační trh zůstane největším segmentem trhu IT. V letech 2004-2009 se očekává každoroční růst trhu cca o 5%. Mobilní a širokopásmové služby, přechod na IP infrastrukturu, prodej mobilních přístrojů a rostoucí poptávka na nově vznikajících trzích obzvláště v Asii budou představovat hlavní faktory růstu. Navzdory tomu Gartner také dodává, že do roku 2009 se změní spotřebitelské návyky v oblasti přenosu hlasu. Například třetina uživatelů zruší klasické telefonní linky a začne využívat přenos hlasu přes Internet a bezdrátové sítě.

V roce 2005 se bude telekomunikační trh podílet 3,5 % na celosvětovém hrubém domácím produktu (HDP). IT odvětví bude celkově tvořit 6% celosvětového HDP. Gartner předpovídá, že za růstem telekomunikačního odvětví budou stát mobilní telekomunikační služby. Gartner očekává, že tyto služby vzrostou každoročně až do roku 2009 o 8,5%. U zákazníků s pevnými linkami vzroste obliba širokopásmového připojení k internetu. xDSL zůstane preferovaným médiem, i když Gartner očekává nárůst využití Ethernetu. V letech 2004-2009 by jeho podíl mohl každoročně vzrůst až o 40%. Příjmy v telekomunikačním sektoru vzrostou ve stejném období o 41% (272 miliard USD v r.2004, 384 miliard USD v roce 2009).

 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.