Aktuality -> Analýzy - 14. 11. 2005

Změny ve způsobu komunikace

Gartner předpověděl, že celosvětový telekomunikační trh zůstane největším segmentem trhu IT. V letech 2004-2009 se očekává každoroční růst trhu cca o 5%. Mobilní a širokopásmové služby, přechod na IP infrastrukturu, prodej mobilních přístrojů a rostoucí poptávka na nově vznikajících trzích obzvláště v Asii budou představovat hlavní faktory růstu. Navzdory tomu Gartner také dodává, že do roku 2009 se změní spotřebitelské návyky v oblasti přenosu hlasu. Například třetina uživatelů zruší klasické telefonní linky a začne využívat přenos hlasu přes Internet a bezdrátové sítě.

V roce 2005 se bude telekomunikační trh podílet 3,5 % na celosvětovém hrubém domácím produktu (HDP). IT odvětví bude celkově tvořit 6% celosvětového HDP. Gartner předpovídá, že za růstem telekomunikačního odvětví budou stát mobilní telekomunikační služby. Gartner očekává, že tyto služby vzrostou každoročně až do roku 2009 o 8,5%. U zákazníků s pevnými linkami vzroste obliba širokopásmového připojení k internetu. xDSL zůstane preferovaným médiem, i když Gartner očekává nárůst využití Ethernetu. V letech 2004-2009 by jeho podíl mohl každoročně vzrůst až o 40%. Příjmy v telekomunikačním sektoru vzrostou ve stejném období o 41% (272 miliard USD v r.2004, 384 miliard USD v roce 2009).

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.