facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 10. 6. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Zlepšování uživatelské zkušenosti má přímou souvislost s růstem výnosů

kvalitní zákaznická zkušenost (CX)Z aktuálního průzkumu, který na objednávku VMware uskutečnila poradenská společnost Forrester Consulting vyplynulo, že zlepšování aplikací z hlediska zajištění kvalitní zákaznické zkušenosti (CX) považují manažeři firem za jednu z nejvyšších obchodních priorit. Alespoň se tak vyjádřilo téměř 80 % oslovených manažerů. Aplikace jsou prostředkem, kterým podniky poskytují své služby a vstupují do interakce se svým cílovým publikem, a proto přímou souvislost mezi CX a růstem výnosů spatřuje 82 % dotázaných a 88 % manažerů se domnívá, že CX lze zkvalitnit vylepšením portfolia aplikací.



Navzdory tomu řada podniků sebekriticky uznává, že v zajištění kvalitní zákaznické zkušenosti nedosahuje potřebných výsledků. Téměř polovina (48 %) respondentů uvádí, že od posledního vylepšení portfolia aplikací uplynul více než rok, a třetina (34 %) ještě nezačala nebo si není jistá, zda byly práce zahájeny. V důsledku toho 46 % z 600 oslovených manažerů na pozicích CIO a SVP* připouští, že dosahují jen střední – nebo nižší – efektivity při zajišťování pozitivní zákaznické zkušenosti.

Udávají přitom řadu různých důvodů, proč není modernizace aplikací mezi prioritami jejich podniků. Financování zdůraznilo 76 % dotázaných, složitost sladění strategie mezi různými odděleními 72 % a nechuť ke změnám u pracovníků IT 70 %. Situaci zhoršují specifické překážky na straně IT, včetně dřívějších vysokých investic do tradičních aplikací, náročnosti zabezpečení citlivých dat a závažného nedostatku znalostí a zkušeností pracovníků v oblasti cloudu a edge computingu.

„Rok 2020 prověřil schopnost adaptace a podniky, které nalezly cesty, jak využít nové aplikace k přilákání zákazníků a zachování či dokonce zlepšení výkonů, získaly konkurenční výhodu. Schopnost modernizovat tradiční aplikace a zároveň zavádět nové, nativně cloudové aplikace nutí IT hledat způsob, jak je všechny poskytovat bezpečně v multicloudovém světě. Abychom zrychlili tempo inovací, potřebujeme zjednodušit provoz a řízení,“ říká Ed Hoppitt, ředitel VMware pro moderní aplikace a nativně cloudové platformy v regionu EMEA.

„K tomu, aby bylo možné postupovat s potřebnou dynamikou, jsou nezbytné digitální základy pro tvorbu, provoz, řízení, připojování a ochranu aplikací, které pomáhají podnikům vyrovnat se s letošními obchodními a provozními turbulencemi. Čím jednodušší bude jednotlivé prvky propojit, tím efektivněji se podnik dokáže přizpůsobit situaci a poskytovat nové relevantní služby a zákaznické zkušenosti, které mu umožní přežít a prosperovat.“

Studii s názvem „The Improving Customer Experience and Revenue Starts With the App Portfolio“ byla zpracovaná společností Forrester Consulting na objednávku společnosti VMware. Zkoumaný vzorek zahrnoval celkem 614 respondentů na pozicích CIO a Senior Vice President ve společnostech a organizacích s více než 2500 zaměstnanci ve finančních službách, zdravotnictví, veřejné správě, telekomunikacích a maloobchodu se sídlem v Severní Americe a v regionech EMEA a APAC.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.