Aktuality -> IT Projekty - 25. 1. 2019

Zákazníky v prodejnách T-Mobile zabaví hunoidní robot, který umí česky

Robot Pepper T-DeeT-Mobile představil robota Pepper T-Dee, jehož úkolem je bavit zákazníky a zpříjemňovat jim čas strávený na prodejně. Robot je nově v plně lokalizované verzi s nativní češtinou. Doposud robot nedokázal reagovat na hlas a zákazníci se s ním dorozumívali prostřednictvím tabletu na jeho hrudi. Nově ale dokáže s návštěvníky vést plnohodnotný dialog. Čeština se tak zařadila mezi 17 podporovaných světových jazyků.



V České republice jsou zatím celkem tři kusy robota Pepper T-Dee. Hardware robota Peppera je vyrobený ve Francii společností SoftBank Robotics, která má s jejich výrobou 13leté zkušenosti. Softwarovou podporu pro český trh zajišťuje společnost Adastra ve spolupráci s ProBoston. Robot v T-Mobile je proto schopný sám začít a vést konverzaci v češtině. V současné době má v sobě naprogramováno 250 frází. Naprogramování jedné fráze programátorovi zabere přibližně dvě minuty.

Na designu robota se podílel tým psychologů. Záměrně měří necelých 130 centimetrů a váží téměř 30 kilogramů, aby svou konstitucí připomínal osmileté dítě. Díky své velikosti, designu a chování je robot lehce akceptovatelný všemi generacemi a typy lidí.
„Zatím Peppera T-Dee testujeme na prodejně a reakce zákazníků jsou jen pozitivní. I pro kolegy je milým zpestřením. Nejprve si chceme vyzkoušet, kam až v jeho zapojení můžeme zajít. Až poté se rozhodneme, kolik jich v budoucnu pořídíme.“ vysvětluje záměr využití robota Radek Janíček, manažer podpory prodejen ve společnosti T-Mobile.

T-Mobile představil robota Pepper T-Dee

Po celém světě je ovšem podobných robotů umístěných více než 20 000 ve více než 70 zemích. Nejčastěji jsou humanoidní roboti používaní v maloobchodě, a to v nákupních centrech, dále pak v telekomunikacích a oblíbený je také u automobilových prodejců. Pomyslnou pětici uzavírá finančnictví a hoteliérství. V Evropě má prvenství, co do počtu, francouzská automobilka Renault se 100 roboty.

Vybavení a nezbytná sada senzorů

Robot je vybavený sadou senzorů, pomocí kterých vnímá okolní svět. K senzorům patří několik kamer, hloubkové senzory, lasery, infračervený senzor, sonar, gyroskop, několik dotykových senzorů a další. Pepper T-Dee registruje zvuky okolo, tváře lidí a objekty. Na hlavě má 2 reproduktory a 4 mikrofony. V oblasti čela a úst jsou umístěné také dvě videokamery s 2D vizí. 3D senzory se nachází v očích a umožňují snímat objekt v úhlech X, Y a Z. Dotykové senzory má celkem tři, a sice jeden na hlavě a po dvou na hřbetu každé ruky. Případné kolizi robota s osobou či objektem umožňuje šest laserů, které neustále detekují prostředí a jsou v jeho spodní části. Na pozadí robot stále vyhodnocuje svou rovnováhu a okolí, proto je jeho pohyb zcela bezpečný a nevyžaduje speciální lidskou pozornost. V případě, že by byl někdo příliš blízko nebo mu hrozil pád, tak je schopný okamžitě upravit reakci. Je schopný otáčet se o 360 stupňů. V nohou má zabudovaná tři kola a může dosáhnout rychlosti až 2km/hod.

Baterie robota má kapacitu 8-12 hodin. Pepper je plně autonomní a v případě potřeby se sám připojí k nabíjecí stanici. Informaci o tom zároveň i pošle personálu, například formou SMS zprávy. Robot je schopný plnohodnotně fungovat i po dobu nabíjení.
 


 
  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.

  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.