Aktuality -> Analýzy - 30. 1. 2009

Webhostingový trh loni mírně rostl

Podle analýzy společnosti HorMart se celkový objem domácího trhu webhostingem v roce 2008 zvýšil o 11 procent na necelých 200 tisíc pronájmů. Ve srovnání s rokem 2007, kdy nárůst pronájmů dosáhl hodnoty 12 procent, tak došlo v loňském roce k mírnému zpomalení růstu trhu. Podobný trend lze očekávat i letos. Za pronájmy webového prostoru by se mělo v roce 2009 u nás inkasovat více než 600 milionů korun.



Zpomalení růstu domácího webhostingu souvisí v první řadě s nasyceností českého trhu. V posledních měsících loňského roku se také projevilo citelné oslabení poptávky po webových pronájmech, což je pravděpodobně následek přicházející ekonomické krize.

 

Impulsem pro rychlejší růst webhostingového odvětví tak může být postupný přechod k webovým službám, které budou zprostředkovávat obousměrnou komunikaci a usnadňovat svým uživatelům reálný život. Trend označovaný jako Web 2.0 se začíná výrazněji prosazovat na vyspělejších trzích. Jako příklady nového trendu je možné zmínit stále populárnější sociální virtuální sítě (např. Facebook) nebo poskytování softwaru jako služby prostřednictvím internetu (Software-as-a-Service).

 

Dlouhodobě nejúspěšnějšími pronajímateli webového prostoru jsou na domácím trhu firmy Active 24 a Internet CZ. Společně spravují téměř polovinu pronájmů webového prostoru v ČR. Ani pořadí na dalších místech se již delší dobu nemění. Na třetím, resp. čtvrtém místě následují společnosti Zoner software a Ignum, pátá je pak společnost Nethost.


 
  

- PR -

APN Promise: partnerství pro skutečný růst

Image___2025_07_23T144538.475.jpgUž více než 30 let pomáháme firmám naplno využívat technologie pro jejich efektivní růst. Z malé společnosti v Polsku jsme se vypracovali na mezinárodního hráče, který podporuje rozvoj podniků na mnoha trzích. Naším cílem je dodávat moderní řešení a budovat dlouhodobé vztahy, které přinášejí výsledky.

  

- PR -

Jaký docházkový systém vybrat?

Podle čeho se rozhoduje moderní firma


Možností, jak dnes sledovat docházku zaměstnanců, je spousta. Od systémů, které zaznamenají každý příchod a odchod, až po řešení, která zaměstnanci skoro ani nevnímají. Záleží jen na potřebách a prioritách vaší firmy. Jaké jsou ty vaše?