Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 14. 3. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Využití neuronových sítí výrazně zvyšuje úspěšnost vytěžování dat z faktur

Společnost Process Point zavedla novou službu InstantRevision pro vytěžování dat z faktur. K vytěžení dat z faktur používá inteligentní software, který chápe kontext do­kumentů a učí se na zpracovaných fakturách. Optimalizace neuronové sítě vytrénované přímo na vzorcích faktur zákazníka přitom razantně zvyšuje úspěšnost vytěžení dat. U kvalitních předloh faktur je prý automatizované rozpoznání dat téměř stoprocentní.



„Klasifikace pomocí neuronové sítě probíhá na základě vizuální podobnosti a struktury faktur. Aplikací pokročilé technologie získáme třídy stejných nebo podobných faktur, typicky vystavené v konkrétním informačním systému nebo dodavatelem,“ vysvětluje Michal Kindl, konzultant společnosti Process Point.

„Následně podle množství statistických clusterů aplikujeme individuální přístup inteligentního zaučení struktury faktur, který zvyšuje úspěch automatického rozpoznání dat a tím ještě více snižuje pracnost uživatelů při vyřízení faktur. Na ostatní faktury, s malým výskytem, aplikujeme vlastní učící se bázi znalostí. Celá služba probíhá na infrastruktuře zákazníka bez potřeby vynášet a ukládat jakékoliv data mimo firmu,“ dodává Kindl.


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #4: Incident Response

Když už hoří, nestačí vědět, odkud šel kouř. Je třeba taky vědět, kam běžet s vodou.


V minulém díle jsme si povídali o alertech – o tom, jak se z nich nestat klikací zombie a jak rozpoznat ty, které skutečně něco znamenají. Ale co když se z varování stane realita? Co když se z „možná problém” stane „sakra, už je to tady”? Pak nastupuje disciplína, která odděluje IT romantiky od krizových samurajů. Jmenuje se Incident Response – a je to vaše digitální hasičská jednotka.