- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (30)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (53)
- WMS (30)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (47)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Využití AI v průmyslu je v začátcích
Společnost Honeywell zveřejnila výsledky své globální studie Industrial AI Insights, která zachycuje stav umělé inteligence v průmyslu. Vyplývá z ní, že využití umělé inteligence je zde teprve v začátcích a většina podniků možnosti uplatnění AI zatím spíše objevuje. Výhled do budoucnosti ale vypadá velmi optimisticky. Naprostá většina respodentů totiž uvádí, že přicházejí na neočekávané nové možnosti využití AI. Odhodlání investovat do umělé inteligence je proto téměř univerzální, 94 % dotázaných uvedlo, že mají v plánu využití AI rozšířit.
Když Honeywell oslovil v podnicích osoby s rozhodující pravomocí a zeptal se jich na názor ohledně dopadu AI na průmysl, téměř dvě třetiny (64 %) respondentů uvedly mezi nejslibnějšími přínosy zvýšení efektivity a produktivity. Šedesát procent také uvádí, že z AI vyplývá lepší kybernetická bezpečnost a detekce hrozeb a 59 % uvádí lepší rozhodování díky generování dat v reálném čase.
Respondenti také uvedli několik výhod umělé inteligence pro pracovníky, včetně:
- Zvýšené flexibility práce (49 %)
- Větší spokojenosti s prací (45 %)
- Více času na rozvoj dovedností a kreativní myšlení (44 %)
- Zvýšené bezpečnosti na pracovišti (39 %)
Prostřednictvím AI mohou podniky rychleji zvyšovat kvalifikaci pracovníků. Umělá inteligence také promění průmyslová odvětví tím, že umožní pracovníkům vykonávat práci na vyšší úrovni, zvýší jejich produktivitu a bude řešit nedostatek dovedností. Lucian Boldea, prezident a CEO Honeywell Industrial Automation, k tomu nabízí jeden přímý příklad: „Pro zpracování a výrobu produktu mohou být potřeba desítky tisíc nástrojů, zařízení a ventilů. Mnoho dílů, které dodáváme výrobcům, vyžaduje pro provoz a údržbu vysoce zkušené techniky – a těch je k dispozici stále méně. Díky školení v AI a díky AI v roli „kopilota“ lze dovednosti méně zkušených techniků rychleji posunout na vyšší úroveň a učinit z nich elitnější odborníky, kteří provádějí úkoly založené na podnikových znalostech a osvědčených postupech. Provoz v závodech zase může běžet bezpečněji a spolehlivěji díky zásadnímu omezení lidských chyb.“
Pozitivní příklady přesvědčí i skeptiky
I když je nadšení pro rozšiřování umělé inteligence hmatatelné, stále existují určité problémy s jejím plným přijetím. Více než třetina respondentů průzkumu (37 %) má pocit, že jejich nejvyšší vedení zcela nerozumí tomu, jak AI funguje, a téměř polovina (48 %) tvrdí, že musí neustále zdůvodňovat nebo vyžadovat zdroje potřebné k implementaci plánů v oblasti AI.
To vše naznačuje, že tempo změn se bude řídit přesvědčivými případy použití, které lze měřit z hlediska lepší výkonnosti podniku. Vzhledem k tomu, že nová řešení prokazují jasné přínosy pro produktivitu pracovní síly, bezpečnost a spolehlivost, zavádění umělé inteligence se dramaticky zvýší s potenciálem transformovat průmyslové provozy.
Formulář pro přidání akce