facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 18. 4. 2005

Výsledky společnosti Sony Ericsson v prvním čtvrtletí roku 2005

Společnosti Sony a Ericsson dnes oznámily konsolidované finanční výsledky svého společného podniku Sony Ericsson Mobile Communications AB za první čtvrtletí letošního roku. Ve čtvrtletí bylo prodáno 9,4 milionu přístrojů, což představuje nárůst o 7 % ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku. Tržby meziročně poklesly o 4 % a dosáhly výše 1289 milionů EUR. Zisk před zdaněním činil 70 milionů EUR a čistý zisk 32 milionů EUR. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2004 se jedná o pokles o 27 milionů (zisk před zdaněním), respektive 50 milionů EUR (čistý zisk).

Situace na trhu se v prvním čtvrtletí tohoto roku vyvíjela v souladu s očekáváním – důsledkem obvyklé sezónnosti došlo k mírnému poklesu. Na trzích západní Evropy byl způsoben přesunem zájmu spotřebitelů k produktům v předplacených sadách. Vliv na prodeje v tomto období mělo také předzásobení prodejců v posledním čtvrtletí roku 2004. Pokles průměrné prodejní ceny produktů Sony Ericsson byl způsoben podmínkami na trhu a menším počtem nových modelů uvedených na trh během tohoto období.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.