facebook

Vistagy oživí fotografie nejen u produktů v e-shopech

vistagyČeský startup Vistag spustil naostro (po čtyřměsíčním pilotním programu) systém pro oživování fotografií. Vistag přináší zejména e-shopům, ale také mediálním domům a všem tvůrcům online obsahu způsob označování fotografií (tagování), kterému jsme si přivykli na sociálních sítích Facebook a Instagram. Tagy umožňují rozšířit informace o tom, co je na fotografiích zobrazeno, a po najetí kurzoru myši rozšířit informace o objektech na fotografii.



V pilotní fázi začalo Vistag používat necelých 200 českých e-shopů jako ZOOT nebo Freshlabels. Data ukazují, že si „vistagy“ zobrazí 14 % návštěvníků, stráví na nich přibližně 10 vteřin a každý druhý z nich (6,5 % ze všech návštěvníků) se proklikne na prodejní stránku produktu. Data vychází z více než 1,6 milionu návštěv na stránkách s vistagy.

vistagy

„Lidé se dnes rozhodují především vizuálně a prokliky v textech doprovázejících fotografie k úspěšnému prodeji často nestačí. Instagram a Facebook navíc už dávno přišel s tagy, které označují výrobce na fotkách. Vymysleli jsme proto jednoduchý způsob, jak prokliky implementovat do fotografií na webech a propojit je s konkrétními produkty nebo informacemi o nich. Přidělování jednotlivých vistagů je navíc velmi jednoduché a intuitivní,“ vysvětluje Přemysl Koudela, zakladatel a CEO startupu Vistag. Vistag, jehož název je zkratkou “Visual Tagging“, svoji argumentaci opírá o fakt, že na otevřených informacích z vistagů strávili návštěvníci zapojených e-shopů 35 500 hodin.

vistagy

Globální ambice vistagů

“Ve Freshlabels jsme se od začátku snažili vytvářet originální vizuální obsah. Umožnit zákazníkům dostat se z obsahu ke konkrétním produktům, které je zaujaly, bylo ale hodně složité a nepružné. Vistag jsme se rozhodli vyzkoušet právě z toho důvodu,“ říká ředitel marketingového oddělení Freshlabels Jan Bouška a dodává: “Reakce zákazníků jsou pozitivní. Stejně jako reakce od našeho contentového týmu, kterému se s nástrojem dobře pracuje.“

Firma Vistag se momentálně poohlíží po strategickém investorovi, který by umožnil expanzi služby na zahraniční trhy. U nás přišel startup s podobným řešením jako první a světovou konkurenci zatím převyšuje jednoduchostí procesu tagování. K jeho používání totiž není zapotřebí člověk s programovacími dovednostmi. „Zatím jsme ve světě nenarazili na nikoho, kdo by dokázal zjednodušit cestu k tagování tak jako my. Za malý poplatek poskytneme speciální skript, díky kterému proces vložení jednoho tagu zkrátíme z jednotek minut u konkurence na 10 sekund u našeho Vistagu,“ říká Koudela.

Přemysl Koudela, zakladatel Vistag
Zakladatel Vistag Přemysl Koudela

Základní verze Vistagu je zdarma, k mání je i rozšíření za 30 amerických dolarů nebo plně personalizovaná varianta začíná na 150 dolarech měsíčně.


 
  

- Inzerce -

PC HELP, a.s. představuje Business Intelligence v edici iNUVIO HELIOS Orange

V poslední době velice často využívaná zkratka BI nejen mezi manažery středních a velkých organizací. BI neboli Business Intelligence je označení pro analytické a reportingové firemní aplikace, které shromažďují a zpracovávají veškerá firemní data včetně dat budoucích - plánovaných. Cílem těchto aplikací je vytvoření takových uhlů pohledů na shromážděná data, které následně napomáhají manažerům rozhodovat o další strategii firmy.