facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 14. 4. 2008

VIRTUOS zjednoduší komunikaci s úřady

Společnost Hewlett Packard oznámila spuštění informačního systému VIRTUOS, který vytvořila a uvedla do ostrého provozu na základě zadání Plzeňského kraje, Ministerstva informatiky ČR a Ministerstva vnitra ČR . Projekt elektronizace samosprávy VIRTUOS (VIRTUálně-Občan-Samospráva) má za úkol urychlit, usnadnit a zefektivnit komunikaci občan-úřad a úřad-úřad zřízením portálu, představujícího jedinou bránu k vyřízení všech záležitostí na všech úřadech, včetně automatizovaného elektronického podání dokumentů. Cílem projektu je plošné zpřístupnění ekonomicky náročných informačních technologií podporujících elektronizaci chodu úřadu malým obcím a současně zhodnocení stávajících investic v oblasti IT ostatních obcí.



Kromě úspory času na obou stranách přináší VIRTUOS také řadu interaktivních a pro-aktivních služeb s okamžitou zpětnou vazbou na občana či firmu, a dialogové nástroje pro obousměrnou komunikaci prostřednictvím zabezpečených informačních schránek. VIRTUOS byl propojen s obdobně zaměřeným projektem Ministerstva vnitra CZECH POINT, který řeší další oblast směřující ke zjednodušení komunikace občanů s úřady.

 

Systém VIRTUOS se skládá z několika částí:

  • portálového řešení podporujícího přístup přes běžný webový prohlížeč,
  • rozhraní webových služeb na ostatní informační systémy veřejné správy (ePusa, Portál Veřejné Správy, CZECH POINT),
  • adaptérů ke stávajícím spisovým službám a agendovým systémům,
  • formulářového softwaru umožňujícího zabezpečená podání přes Portál veřejné správy (PVS),
  • hardwarového vybavení HP (počítače, servery).

Občané mohou uplatňovat na úřady nejrůznější podání, elektronicky komunikovat s úředníky, nebo si v elektronickém diáři úředníků rezervovat konkrétní časy schůzek. Informační systém VIRTUOS také občanům umožňuje sledovat, v jaké fázi vyřízení je jejich podání. To platí nejen pro elektronicky zaslané žádosti, ale i pro klasická „papírová“ podání. Zájemce o využívání systému VIRTUOS nejdříve na internetové stránce projektu www.eVirtuos.cz vyplní žádost o registraci a na příslušném úřadu podepíše smlouvu. Poté už může s úřadem komunikovat z velké části jen přes počítač. Ten, kdo vlastní elektronický podpis, nemusí na úřad ani kvůli sepsání smlouvy.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.