- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
VIRTUOS zjednoduší komunikaci s úřady
Společnost Hewlett Packard oznámila spuštění informačního systému VIRTUOS, který vytvořila a uvedla do ostrého provozu na základě zadání Plzeňského kraje, Ministerstva informatiky ČR a Ministerstva vnitra ČR . Projekt elektronizace samosprávy VIRTUOS (VIRTUálně-Občan-Samospráva) má za úkol urychlit, usnadnit a zefektivnit komunikaci občan-úřad a úřad-úřad zřízením portálu, představujícího jedinou bránu k vyřízení všech záležitostí na všech úřadech, včetně automatizovaného elektronického podání dokumentů. Cílem projektu je plošné zpřístupnění ekonomicky náročných informačních technologií podporujících elektronizaci chodu úřadu malým obcím a současně zhodnocení stávajících investic v oblasti IT ostatních obcí.


Kromě úspory času na obou stranách přináší VIRTUOS také řadu interaktivních a pro-aktivních služeb s okamžitou zpětnou vazbou na občana či firmu, a dialogové nástroje pro obousměrnou komunikaci prostřednictvím zabezpečených informačních schránek. VIRTUOS byl propojen s obdobně zaměřeným projektem Ministerstva vnitra CZECH POINT, který řeší další oblast směřující ke zjednodušení komunikace občanů s úřady.
Systém VIRTUOS se skládá z několika částí:
- portálového řešení podporujícího přístup přes běžný webový prohlížeč,
- rozhraní webových služeb na ostatní informační systémy veřejné správy (ePusa, Portál Veřejné Správy, CZECH POINT),
- adaptérů ke stávajícím spisovým službám a agendovým systémům,
- formulářového softwaru umožňujícího zabezpečená podání přes Portál veřejné správy (PVS),
- hardwarového vybavení HP (počítače, servery).
Občané mohou uplatňovat na úřady nejrůznější podání, elektronicky komunikovat s úředníky, nebo si v elektronickém diáři úředníků rezervovat konkrétní časy schůzek. Informační systém VIRTUOS také občanům umožňuje sledovat, v jaké fázi vyřízení je jejich podání. To platí nejen pro elektronicky zaslané žádosti, ale i pro klasická „papírová“ podání. Zájemce o využívání systému VIRTUOS nejdříve na internetové stránce projektu www.eVirtuos.cz vyplní žádost o registraci a na příslušném úřadu podepíše smlouvu. Poté už může s úřadem komunikovat z velké části jen přes počítač. Ten, kdo vlastní elektronický podpis, nemusí na úřad ani kvůli sepsání smlouvy.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |