facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 15. 3. 2018

Většina zákazníků platí za rychlý internet zbytečně moc

Českým uživatelům slouží internet nejvíce ke komunikaci a vyhledávání informací. K nákupům ho používá 65 % uživatelů. Přesto má většina zákazníků tak rychlé internetové připojení, které nedokáže v rámci běžných potřeb naplno využít. Standardní rychlost internetového připojení je 100Mbit a nižší pásmo je už v nabídkách poskytovatelů téměř výjimkou. Podle českého poskytovatele internetu AIM je to však jen honba za čísly mezi poskytovateli internetu. Zákazníci zbytečně utrácí o několik stokorun měsíčně více za něco, co plně nevyužijí.



„Nemyslím, že by dnes zákazníci ve většině případů extrémní kapacity vyžadovali, jsou to spíše takové závody ve zbrojení mezi poskytovateli. Pro zákazníka je důležité hlavně stabilní a spolehlivé připojení než neúměrně vysoká rychlost, za kterou zbytečně platí,“ říká Martin Havrda, generální ředitel AIM.

To potvrzuje i nedávný průzkum společnosti AIM. Podle něj skupina uživatelů, která je na internetu více závislá, řeší nejvíce stabilitu připojení. Rovněž zákazníci, kteří extrémně rychlý internet nevyužijí, si jsou vědomi, že ho nevyužívají plně vzhledem k ceně, kterou platí a požadují nižší cenu. Pro tuto skupinu je pak nižší cena největším argumentem a důvodem k přechodu k jinému poskytovateli internetu.

Nejvyšší rychlost internetového připojení požadují samozřejmě uživatelé, kteří stahují filmy nebo hudbu. „Je však dobré zvážit, zda opravdu stahujete tolik, aby se připlácení několika stokorun měsíčně vyplatilo. Navíc existuje i možnost si rychlost upravit. Právě díky nastavení uploadu a dowloadu není potřeba mít extrémně rychlý internet. Stahování a odesílání dat si upravíte podle svých potřeb,“ dodává Martin Havrda. Další variantou je podle něj možnost krátkodobého zrychlení, kdy si zákazník vyzkouší, zda skutečně vysokou rychlost využije.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.