- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Velkoobchodní e-shop jako online trend roku 2021
B2B neboli Business-to-Business je obchodní vztah mezi dvěma obchodníky. Oproti tomu B2C vztahy se zaměřují na koncového zákazníka. V minulosti byly e-shopy běžné zejména v B2C sféře a B2B se řešilo v osobní rovině. Díky své jednoduchosti a aktuálním omezením si ale i B2B e-shopy začínají získávat popularitu.
Pojďme se společně podívat na všechno, co může váš byznys získat tvorbou B2B e-shopu na pronajímaném řešení UPgates.
Hlavní rozdíly mezi B2B a B2C e-shopem
Ve vztazích mezi jednotlivými obchodníky se očekává jistá míra flexibility a osobního přístupu, který u B2C často nelze zařídit. Důvodem je menší počet B2B partnerů a často mnohonásobně větší objednávky, které se periodicky opakují. Nelze tedy vzít klasický B2C e-shop a podle něj navrhnout B2B obchodní portál. Zákazníci totiž očekávají:
- Extrémně přehlednou produktovou nabídku, kde lze zboží dělit podle parametrů a vyhledávat pomocí kódů
- Možnost pravidelně nakupovat velké množství produktů
- Odlišné cenové hladiny pro různé klienty (například na základě dlouhodobé věrnosti, množství nakupovaného zboží atd.)
- Flexibilní možnosti dopravy, jak u nás, tak do zahraničí
Všechny tyto funkce a požadavky se odrážejí v jednotlivých modulech, se kterými lze jednoduše pracovat při vytváření e-shopu v UPgates. Jejich kompletní přehled včetně detailních návodů můžete najít v článku zde. Ve stručnosti si je představíme níže.
Moduly systému UPgates a jejich výhody pro velkoobchod
Přehledné zobrazení produktů
Tabulkové zobrazení produktů a jejich variant poskytuje dokonalý přehled o nabízeném zboží, ve kterém se zákazník rychle zorientuje. Lze dokonce i přepínat jednotlivé módy zobrazení, takže v jednom e-shopu obsloužíte jak B2B, tak B2C klientelu. Každému produktu můžete přiřadit kód a nejrůznější parametry, které zákazníkům výrazně zpříjemní hledání zboží.

Přístup pouze pro vybrané skupiny
Povolte přístup k e-shopu pouze registrovaným zákazníkům, kteří se přihlásili do systému nebo zcela skryjte tlačítko košíku všem nefiremním návštěvníkům. Kdo si od vás zboží objedná je zcela ve vašich rukou. Placení vyřešíte klasickým e-shopovým košíkem nebo poptávkovým formulářem.
Ceny na míru
Na stránkách obchodu máte absolutní kontrolu nad tím, jak bude cena zobrazována (s DPH, bez DPH, se zvýrazněním atd.) a účtována zákazníkům. V případě potřeby jednotlivé klienty rozdělíte do skupin s odlišnými ceníky. Případně lze také určit cenu podle obratu klienta či velikosti objednávky.
Rychlé ověření plátců a neplátců DPH
Před uzavřením objednávky máte přímo v košíku možnost ověřit, zda je zákazník plátce DPH. Ověření probíhá na základě veřejných dat v systému ARES.

Jazykové mutace
Díky mnoha jazykovým variantám vašich produktů oslovíte zahraniční trhy bez zbytečné práce navíc. Zákazníci mohou buď najít váš e-shop ve svém jazyce jako samostatnou doménu, nebo přepínat různé jazyky v rámci jednoho portálu. Jazykové varianty navíc spravujete v jedné společné administraci. Vše jednoduše a přehledně.
Zjednodušené pravidelné objednávky
Vaši zákazníci nemusí pokaždé naklikávat to stejné zboží, pokud jim vygenerujete URL košíku s jejich pravidelnou objednávkou.
Kontrola nad zobrazením produktů
U jednotlivých produktů máte možnost nastavit minimální i maximální velikost objednávky. Zákazníkům zpříjemníte nákup, když také při výběru rovnou zahrnete násobky produktů. Zboží lze na e-shopu porovnávat podle parametrů a rovnou nabízet i příbuzné či podobné produkty.
Odměny pro zákazníky
Chcete, aby se k vám zákazníci rádi vraceli? Pak nabízejte na e-shopu pravidelné slevy, které si nastavíte přesně podle vašich momentálních potřeb. Klienti ocení také věrnostní program, ve kterém získají body za každý nákup (hodnotu každého bodu si určujete vy).

Platba, doprava a reklamace bez problémů
UPgates vám nabízí velké množství variant placení a dopravy, které zajistí, že si vaši zákazníci najdou to pravé. Reklamaci pak vyřeší v případě zájmu kompletně systém Retino.
Administrace tak, jak ji potřebujete
Díky našemu pokročilému API za příplatek připojíte jakýkoliv obchodní nebo analytický software, který používáte. Systémově se UPgates napojuje na velmi populární systémy Pohoda a Money S3. Od tarifu Silver vám také umožníme připojit neomezený počet uživatelů, kterým dle potřeby přidělíte jednotlivé administrační role a práva.
Z hlediska zákazníků náš systém nabízí přehledné úložiště dokumentů v jejich profilu, kde najdou veškeré důležité dokumenty.
Od založení e-shopu až po odeslání faktury, všechno zkrátka probíhá přesně tak, jak si nastavíte podle vašich přání.
Obsah dělá e-shop
Říká se, že obsah je král a u B2B e-shopů to rozhodně platí. Kromě dobře napsaných popisků a určených parametrů můžete zákazníky ještě nalákat dobře zvládnutým emailingem a SEO.
Emailing
V našem systému jednoduše nastavíte systémové emaily. Svým zákazníkům pravidelně odesíláte newsletter s novinkami na e-shopu.
SEO
Viditelnost na webu je nesmírně důležitá. K její maximalizaci vám pomohou meta tagy produktů či jednotlivých kategorií, rychlý web a promyšlená struktura.
Co dál?
Potřebujete rychlý a intuitivní B2B e-shop, který vám usnadní velkou část jeho administrace? Pak si zdarma založte testovací verzi e-shopu na UPgates, kde si na 30 dní vyzkoušíte veškeré výše popsané funkce.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce