facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 6. 4. 2016

Velká data pomáhají i malým podnikům

KPMGMicrosoft si každoročně nechává zpracovat průzkum mezi malými a středními podniky, u kterých zjišťuje, jak přistupují k novým technologiím. Z aktuálního průzkum mezi firmami o velikosti do 250 zaměstnanců z 20 evropských zemí mimo jiné vyplynulo, že schopnost pracovat s daty má přímý dopad pro růst firem. Konkrétně na schopnost vstupovat na nové trhy, získávat nové zákazníky a mít produktivnější obchodní týmy.



Malé a střední podniky, které umí těžit ze svých “velkých” dat, očekávají během příštích 12 měsíců růst - na rozdíl od těch, které data systematicky nepoužívají. V průzkumu uvedlo 45 % podniků využívajících aktivně svá data, že očekává finanční růst. Mezi těmi, kdo s daty nepracují, je podobně optimistických jen 20 %. Tento trend se začíná projevovat i v Česku – 43 % „datově zdatných“ podniků očekává růst oproti třetině srovnatelně velkých firem, které s daty nepracují.

Velká data pomáhají i malým podnikům

Průzkum ukázal, že velké data už dávno nejsou doménou velkých podniků. „Firmy všech velikostí dnes doslova sedí na pokladu - neustále rostoucím objemu informací, od dat o zákaznících a obchodu až po trendy v odvětví. Pro firmy představují jedinečnou konkurenční výhodu, protože většinu dat, které potřebují k tomu, aby rostly, už mají. Stačí jen začít je systematicky používat. Dobrá zpráva je, že nástroje, které k tomu potřebují, jsou dnes jednoduché a finančně velmi dostupné", doplnil Ondřej Novodvorský, ředitel pro malé a střední firmy (MSP) ve společnosti Microsoft.

Jak využívají data firmy, které očekávají růst? Průzkum zjistil tři hlavní oblasti, kde rostoucí firmy umí ze svých dat vytěžit skutečnou příležitost:

  1. Využívají data pro vyhledávání a udržení zákazníků - Získávání a udržení nových zákazníků považují oslovené firmy za největší výzvu pro příštích 12 měsíců. Shodly se na tom dvě třetiny šéfů evropských MSP, v Česku dokonce tři čtvrtiny. Práce s daty hraje právě zde velkou roli - dvě třetiny evropských (63 %) a více než polovina českých (54 %) zaměstnanců, kteří aktivně pracují s daty, se cítí být připraveny na nalézání nových zákazníků a nového byznysu. Naopak u těch, kteří s daty nepracují, se jedná pouze o 37 %, resp. 25 % zaměstnanců.
  2. Využívají data pro budování silného obchodního týmu – 57 % evropských a 54 % českých „datově zdatných“ firem uvádí, že moderní technologie zvyšují týmovou produktivitu (vs. 23 % evropských a 13 % českých firem, které data aktivně nevyužívají).
  3. Data pomáhají inovovat – 70 % podniků, které pracují s daty, věří, že digitální technologie zlepšují jejich schopnost inovovat. Znalosti, které díky datům získají, jim pomáhají vytvářet nové obchodní modely a strategie, a získat náskok před konkurencí.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.