- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Velká část zaměstnanců se aktivně brání aktualizacím softwaru, protože jim narušují práci
Skoro čtvrtina zaměstnanců (23 %) připouští, že měla nedávno rozepře s IT oddělením firmy ohledně důležitosti nebo četnosti aktualizací softwaru na svých pracovních počítačích a dalších zařízeních. Na tom by nebylo nic tak překvapivého, kdyby ovšem podle průzkumu společnosti Kaspersky většina zaměstnanců nakonec neprosadila svou a mohla instalaci aktualizací softwaru nebo operačního systému oddálit nebo zcela vynechat. Přiznaly to téměř dvě třetiny (64 %) respondentů, u nichž Kaspersky zjišťoval jejich postoje a zvyky týkající se aktualizací pracovních zařízení.


Aktualizace přináší nejen nové funkce a opravy nalezených chyb, ale také se zaměřují na nápravy zranitelných míst, která lze potenciálně zneužít ke kybernetickým útokům. Jakmile se zveřejní informace o takové aktualizaci kvůli bezpečnostní chybě, útočníci se díky ní okamžitě dozvědí o problémech, které má tato aktualizace řešit, a chtějí toho využít. Proto jsou aktualizace a „záplatování“ kritických chyb u všech firemních zařízení velmi důležité. Pokud se ale část zaměstnanců aktualizacím na svých pracovních zařízeních vyhýbá, znamená to, že jejich počítače, notebooky a smartphony připojené do firemní sítě jsou zranitelné.
Je tedy velmi znepokojivé, že v těchto rozepřích s IT odděleními často vítězí zaměstnanci. Respondentům, kteří se dostali do sporu s IT týmy kvůli aktualizacím, nechala společnost Kaspersky položit dvě otázky: zda směli aktualizace úplně přeskočit (uvedlo to 64 % oslovených), nebo zda si mohli zvolit, co konkrétně budou aktualizovat (na tuto otázku odpovědělo kladně rovněž 64 % respondentů).
Víc než polovině zaměstnanců aktualizace přímo narušují práci
Zaměstnanci si přejí mít možnost aktualizace odmítnout nebo odsunout, protože se obávají, že by jim čas jim věnovaný narušil jejich pracovní produktivitu. Víc než polovina respondentů průzkumu uvedla, že jim aktualizace skutečně narušují práci: 43 % musí vynuceně přerušit to, na čem pracovali, zatímco 8 % v klidu vyčká u svého pracovního stolu, dokud aktualizace neproběhne. Potíže však nekončí okamžikem dokončení aktualizace, protože pro 36 % zaměstnanců je ztrátou času i učení se novinek, které obsahuje nová verze softwaru. Raději by se místo toho věnovali své práci.
Co obvykle děláte, když musíte čekat, dokud se na vašem pracovním zařízení nedokončí instalace aktualizací?
Průzkum rovněž odhalil skutečnost, že 44 % respondentů se u svých pracovních zařízení zajímá o aktualizace softwaru a operačního systému míň než u svých osobních zařízení, což naznačuje, že udržování pracovních zařízení v aktuálním stavu nevnímají za příliš zásadní.
Chcete-li vašemu IT oddělení pomoci v prosazování pravidelných aktualizací softwaru na všech firemních zařízeních, zvažte následující doporučení:
- Připravte návod nebo videolekce, jak používat aktualizovaný software. Dejte k dispozici kontakty, na něž se můžou zaměstnanci v případě jakýchkoli potíží obrátit.
- Seznamte své pracovníky s tím, jak důležité je vše aktualizovat včas a jak můžou být jejich data a duševní vlastnictví firmy poškozeny, pokud kybernetičtí zločinci zneužijí některou z bezpečnostních děr, jež by se neopravily.
- Upozorněte své zaměstnance, že pokud budou aktualizace dlouho odkládat, může se stát, že jejich zařízení je provede automaticky a restartuje se třeba právě ve chvíli, když pracují na urgentních zadáních.
- Připravte pro ně kurz, který je naučí vnímat bezpečnostní aspekty.
Kompletní zpráva společnosti Kaspersky o výsledcích průzkumu, jak zaměstnanci řeší otázku aktualizací firemních zařízení, si můžete přečíst zde.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |