facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 4. 3. 2015

V roce 2014 byla prodána více než miliarda chytrých telefonů

Podle společnosti Gartner dosáhl v závěru minulého roku počet chytrých telefonů prodaných po celém světě koncovým uživatelům nového rekordu – ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014 se meziročně prodalo o 29,9 % více zařízení než o rok dříve. Společnost Samsung, která si držela pozici jedničky mezi dodavateli chytrých telefonů již od roku 2011, vystřídala na prvním místě firma Apple. V minulém roce si uživatelé koupili celkem 1,2 miliardy chytrých telefonů, což je o 28,4 % více než v roce 2013 a představuje to dvě třetiny všech prodaných mobilních telefonů. Celkem bylo v roce 2019 prodáno 1,9 miliardy mobilních telefonů, což přestavuje meziroční nárůst o 3,9 %. Jedinými regiony kde došlo k poklesu prodejů bylo Japonsko (-2,8 %) a západní Evropa (-9,1 %).



“Pozice Samsungu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014 dále zeslabila poté, co společnost ztratila bezmála 10 procentních bodů ze svého tržního podílu,” vysvětluje Anshul Gupta, vedoucí analytik společnosti Gartner. “Samsung se snaží dostat svůj klesající tržní podíl v oblasti chytrých telefonů pod kontrolu od té doby, co dosáhl ve 3. čtvrtletí roku 2013 maxima. Klesající trend souvisí zejména se značným tlakem, jemuž čelí Samsung v oblasti prémiových chytrých telefonů s nejvyšší marží.”

 

“Segmentu prémiových telefonů dominuje Apple, zatímco čínští výrobci nabízejí stále kvalitnější hardware za nižší ceny. Samsung by se měl soustředit zejména na rozsáhlý ekosystém unikátních aplikací, obsahu a služeb a využít jej pro zlepšení loajality zákazníků a odlišení se v delším horizontu zejména v případě nejdražších telefonů,” komentuje situaci Roberta Cozzová, vedoucí výzkumu ve společnosti Gartner.

 

Čínští výrobci jako je Huawei či Xiaomi nadále rostou jak v Číně, tak na dalších trzích – zvyšují svůj podíl v segmentech chytrých telefonů střední a nižší třídy. “Čínští výrobci už jen nenásledují trendy,” vysvětluje Cozzová. “Vyrábějí kvalitnější zařízení s atraktivními vlastnostmi, která mohou konkurovat zavedeným hráčům. Budování značky a marketing budou hrát klíčovou roli a rozhodnou o tom, kteří z Čínských výrobců se dokáží napevno uchytit na vyspělých trzích.”


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.