Aktuality -> Analýzy - 4. 3. 2015

V roce 2014 byla prodána více než miliarda chytrých telefonů

Podle společnosti Gartner dosáhl v závěru minulého roku počet chytrých telefonů prodaných po celém světě koncovým uživatelům nového rekordu – ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014 se meziročně prodalo o 29,9 % více zařízení než o rok dříve. Společnost Samsung, která si držela pozici jedničky mezi dodavateli chytrých telefonů již od roku 2011, vystřídala na prvním místě firma Apple. V minulém roce si uživatelé koupili celkem 1,2 miliardy chytrých telefonů, což je o 28,4 % více než v roce 2013 a představuje to dvě třetiny všech prodaných mobilních telefonů. Celkem bylo v roce 2019 prodáno 1,9 miliardy mobilních telefonů, což přestavuje meziroční nárůst o 3,9 %. Jedinými regiony kde došlo k poklesu prodejů bylo Japonsko (-2,8 %) a západní Evropa (-9,1 %).



“Pozice Samsungu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014 dále zeslabila poté, co společnost ztratila bezmála 10 procentních bodů ze svého tržního podílu,” vysvětluje Anshul Gupta, vedoucí analytik společnosti Gartner. “Samsung se snaží dostat svůj klesající tržní podíl v oblasti chytrých telefonů pod kontrolu od té doby, co dosáhl ve 3. čtvrtletí roku 2013 maxima. Klesající trend souvisí zejména se značným tlakem, jemuž čelí Samsung v oblasti prémiových chytrých telefonů s nejvyšší marží.”

 

“Segmentu prémiových telefonů dominuje Apple, zatímco čínští výrobci nabízejí stále kvalitnější hardware za nižší ceny. Samsung by se měl soustředit zejména na rozsáhlý ekosystém unikátních aplikací, obsahu a služeb a využít jej pro zlepšení loajality zákazníků a odlišení se v delším horizontu zejména v případě nejdražších telefonů,” komentuje situaci Roberta Cozzová, vedoucí výzkumu ve společnosti Gartner.

 

Čínští výrobci jako je Huawei či Xiaomi nadále rostou jak v Číně, tak na dalších trzích – zvyšují svůj podíl v segmentech chytrých telefonů střední a nižší třídy. “Čínští výrobci už jen nenásledují trendy,” vysvětluje Cozzová. “Vyrábějí kvalitnější zařízení s atraktivními vlastnostmi, která mohou konkurovat zavedeným hráčům. Budování značky a marketing budou hrát klíčovou roli a rozhodnou o tom, kteří z Čínských výrobců se dokáží napevno uchytit na vyspělých trzích.”


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.