facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 17. 5. 2007

V Plzeňském kraji vzniká projekt VIRTUOS

Virtuos_720.jpgVe spolupráci Plzeňského kraje, Ministerstva informatiky ČR a Ministerstva vnitra ČR vzniká projekt elektronizace samosprávy Virtuos. Zadání projektu VIRTUOS bylo jednoznačné: usnadnit komunikaci občan-úřad a úřad-úřad zřízením portálu, představujícího jedinou bránu k vyřízení všech záležitostí na všech úřadech, včetně elektronického podání dokumentů. Kromě úspory času na obou stranách přináší řešení také řadu interaktivních a proaktivních služeb s okamžitou zpětnou vazbou na občana či firmu a dialogové nástroje pro obousměrnou komunikaci e-mailem.

V praxi to bude znamenat, že občan bude moci vybraná podání vyřídit buď z domova nebo kanceláře, případně využít terminálů na kontaktních místech ve městech, obcích a na poště, neboť nejrozšířenější certifikační autorita České pošty PostSignum je jedním z partnerů tohoto projektu. VIRTUOS vyjde vstříc nejen občanům, ale i úředníkům, zejména na komunální úrovni. Projekt spolufinancovaný ze Strukturálních fondů EU byl schválen v dubnu 2005 a přesně o dva roky později byla zahájena jeho zhruba roční implementace. V pilotní části na něm spolupracují úřady v Plzni, Klatovech, Nýrsku, Štěnovicích a pochopitelně i Krajský úřad Plzeňského kraje. Po jeho uvedení do ostrého provozu se mohou bezplatně zapojit i další obce či úřady Plzeňského kraje.

 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.