facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 5. 1. 2016

V digitální éře roste vliv zákaznického sentimentu na hodnotu firem

hodnota firmy, brandPodle nového průzkumu a studie organizace CGMA by finanční ředitelé měli v digitální éře hodnotit stav svých firem jinak a nasadit nové indikátory výkonnosti, které lépe zohlední význam nehmotných aktiv. V éře digitálního byznysu totiž představují většinu hodnoty společností nehmotná aktiva, jako je hodnota značky a vnímání firmy ze strany zákazníka (tzv. zákaznický sentiment).



Podle výsledků průzkumu organizace CGMA má ale pouze malá část finančních profesionálů přístup k nejdůležitějším datům, které by umožňovaly měřit a monitorovat ukazatele kritické pro samotné podnikání.

Na základě celosvětového průzkumu vydala organizace CGMA (Chartered Global Management Accountant) studii Jak řídit finance v éře digitálního byznysu, která byla sponzorována společností Oracle. Podle této studie význam nehmotných aktiv v posledních letech neustále roste a nyní nehmotná aktiva tvoří až 80 % hodnoty společností z indexu S&P 500. Přitom ale jen 16 % respondentů zmíněného průzkumu dokáže analyzovat data o zákaznickém sentimentu a stejně tak jen 16 % z nich má přístup k datům, které dokumentují vliv hodnoty značky na jejich podnikání. Pouze 29 % respondentů dokáže měřit kvalitu obchodních procesů.

„Finanční oddělení se nacházejí v pozici, odkud mohou řídit celé podnikání. K tomu je ale potřeba, aby manažeři měli přístup k relevantním datům z celé organizace. To mohou zajistit pouze moderní systémy pro ERP a pro řízení výkonnosti,“ uvádí Laurent Dechaux, viceprezident společnosti Oracle pro aplikace ERP v západní Evropě. „Jinak existuje reálné riziko, že oddělení s lepším přístupem k datům začnou finanční oddělení obcházet, budou vytvářet vlastní strategické záměry a s nimi se obracet přímo na vedení podniku.“


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.