facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 5. 1. 2016

V digitální éře roste vliv zákaznického sentimentu na hodnotu firem

hodnota firmy, brandPodle nového průzkumu a studie organizace CGMA by finanční ředitelé měli v digitální éře hodnotit stav svých firem jinak a nasadit nové indikátory výkonnosti, které lépe zohlední význam nehmotných aktiv. V éře digitálního byznysu totiž představují většinu hodnoty společností nehmotná aktiva, jako je hodnota značky a vnímání firmy ze strany zákazníka (tzv. zákaznický sentiment).



Podle výsledků průzkumu organizace CGMA má ale pouze malá část finančních profesionálů přístup k nejdůležitějším datům, které by umožňovaly měřit a monitorovat ukazatele kritické pro samotné podnikání.

Na základě celosvětového průzkumu vydala organizace CGMA (Chartered Global Management Accountant) studii Jak řídit finance v éře digitálního byznysu, která byla sponzorována společností Oracle. Podle této studie význam nehmotných aktiv v posledních letech neustále roste a nyní nehmotná aktiva tvoří až 80 % hodnoty společností z indexu S&P 500. Přitom ale jen 16 % respondentů zmíněného průzkumu dokáže analyzovat data o zákaznickém sentimentu a stejně tak jen 16 % z nich má přístup k datům, které dokumentují vliv hodnoty značky na jejich podnikání. Pouze 29 % respondentů dokáže měřit kvalitu obchodních procesů.

„Finanční oddělení se nacházejí v pozici, odkud mohou řídit celé podnikání. K tomu je ale potřeba, aby manažeři měli přístup k relevantním datům z celé organizace. To mohou zajistit pouze moderní systémy pro ERP a pro řízení výkonnosti,“ uvádí Laurent Dechaux, viceprezident společnosti Oracle pro aplikace ERP v západní Evropě. „Jinak existuje reálné riziko, že oddělení s lepším přístupem k datům začnou finanční oddělení obcházet, budou vytvářet vlastní strategické záměry a s nimi se obracet přímo na vedení podniku.“


 
  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.

  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.