- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
V Česku roste obliba nákupů přes chytré telefony
Aktuální data největšího tuzemského online prodejce Alza.cz ukazují, jak v Česku roste obliba nákupů přes chytré telefony. Počet objednávek z mobilního webu či aplikace u něj činí už bezmála třetinu z celkového objemu, 50 % zákazníků si nabídku e-shopu prohlíží právě z mobilních zařízení.


„Z našich analýz jasně vyplývá, že Češi si stále více zvykají nakupovat z mobilních zařízení. Pokud za první čtvrtletí sečteme počet objednávek z mobilních platforem, zjistíme, že přes 28 % pochází právě ze smartphonů a tabletů. Pro srovnání vloni ve stejném období činily tyto objednávky zhruba 21 %, meziroční nárůst je znatelný. Navíc se dá očekávat, že tento trend bude i nadále sílit,“ říká ředitel mobilního a webového vývoje Alza.cz Vladimír Dědek.
Příklon zákazníků k mobilnímu nakupování naznačuje také růst obratu z těchto zařízení. Zatímco tržby z klasického webu rostly meziročně zhruba o 18 %, mobilní web posílil ve stejném období o 60 % a aplikace z pohledu obratu dokonce o 112 % u iOS, potažmo 110 % u operačního systému Android. Právě aplikace Alza.cz si u lidí získává rok od roku větší oblibu – je jednoduchá, přehledná, dostupná kdekoliv, umožňuje skenování čárových kódů a nabízí bleskový nákup doslova na pár kliknutí. Vloni se u ní návštěvnost zdvojnásobila, přičemž stránky e-shopu si na chytrém telefonu nebo tabletu prohlíží každý druhý zákazník Alzy. Co se týče nákupních zvyklostí, vede u mobilní aplikace a mobilního webu jednoznačně levnější zboží nebo takové, kdy zákazníci přesně vědí, co chtějí.
Zajímavostí je, že oproti objednávkám ze stolního počítače je čas objednávání z mobilních zařízení výrazně stabilnější (ve smyslu výkyvů během dne). Odpovídá to tomu, že zatímco u počítače sedíme primárně v práci, mobilní telefon máme v kapse nestále.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |