- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Uživatelé používají jen oblíbená hesla
Průzkum chování uživatelů českého internetu
Agentura Dobrý web realizovala rozsáhlý průzkum chování uživatelů českého internetu, jehož smyslem bylo zjistit jejich zvyklosti, preference a úroveň povědomí o základních prvcích na webové stránce. Výsledky přinesly řadu zajímavých a někdy i překvapivých zjištění. Do průzkumu, který proběhl začátkem letošního roku, se zapojily bezmála tři tisíce respondentů. Z průzkumu například vyplynulo, že pro více než 60 % uživatelů je problematické vyplňování ochranného pole, tzv. CAPTCHA. Označení povinných polí v online formulářích jen pomocí tučného písma nebo hvězdičky není dostatečné a významné množství uživatelů smysl tohoto značení nechápe.


Velmi zajímavým zjištěním je i skutečnost, že písmo menší než 14 px se uživatelům obtížně čte. Například často používané písmo o velikosti 11 px je pro více než 40 % respondentů nepohodlné, či zcela nečitelné. Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že používají pouze několik oblíbených hesel ke všem svým internetovým účtům. Jakékoliv požadavky omezující jednoduchost hesla je obtěžují. Potvrzování hesla při registraci považují lidé spíše za užitečné - přes 90 % uživatelů to vnímá pozitivně nebo neutrálně.
Dalším zajímavým příkladem je otevírání odkazů v novém okně, které podle průzkumu obtěžuje 50 % uživatelů. Přes 82 % si umí odkaz do nového okna otevřít. Z mapových portálů jsou nejvíce používanými ty od společností Seznam.cz a Google. Průzkum ukázal, že neexistuje výrazná preference jednoho z nich. Znalost různých pojmů spojených s internetem je kolísavá. Těmi nejznámějšími, kterým rozumí více než 90 % uživatelů, jsou kurzor, Wi-Fi, .zip, .pdf a .doc.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |