Aktuality -> Analýzy - 28. 7. 2011

Uživatelé používají jen oblíbená hesla

Průzkum chování uživatelů českého internetu

Agentura Dobrý web realizovala rozsáhlý průzkum chování uživatelů českého internetu, jehož smyslem bylo zjistit jejich zvyklosti, preference a úroveň povědomí o základních prvcích na webové stránce. Výsledky přinesly řadu zajímavých a někdy i překvapivých zjištění. Do průzkumu, který proběhl začátkem letošního roku, se zapojily bezmála tři tisíce respondentů. Z průzkumu například vyplynulo, že pro více než 60 % uživatelů je problematické vyplňování ochranného pole, tzv. CAPTCHA. Označení povinných polí v online formulářích jen pomocí tučného písma nebo hvězdičky není dostatečné a významné množství uživatelů smysl tohoto značení nechápe.



Velmi zajímavým zjištěním je i skutečnost, že písmo menší než 14 px se uživatelům obtížně čte. Například často používané písmo o velikosti 11 px je pro více než 40 % respondentů nepohodlné, či zcela nečitelné. Téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že používají pouze několik oblíbených hesel ke všem svým internetovým účtům. Jakékoliv požadavky omezující jednoduchost hesla je obtěžují. Potvrzování hesla při registraci považují lidé spíše za užitečné - přes 90 % uživatelů to vnímá pozitivně nebo neutrálně.

 

Dalším zajímavým příkladem je otevírání odkazů v novém okně, které podle průzkumu obtěžuje 50 % uživatelů. Přes 82 % si umí odkaz do nového okna otevřít. Z mapových portálů jsou nejvíce používanými ty od společností Seznam.cz a Google. Průzkum ukázal, že neexistuje výrazná preference jednoho z nich. Znalost různých pojmů spojených s internetem je kolísavá. Těmi nejznámějšími, kterým rozumí více než 90 % uživatelů, jsou kurzor, Wi-Fi, .zip, .pdf a .doc.


 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.