facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 25. 7. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Uživatelé Androidu vypijí více piva, uživatelé iOS více kávy a koktejlů

Z dat platebního systému Qerko vyplývají markantní rozdíly v preferencích uživatelů mobilních zařízení s Androidem a iOS v oblasti gastronomie. Výsledky ukázaly, že uživatelé operačního systému Android vypijí oproti majitelům zařízení značky Apple o čtvrtinu více piva. Vyznavači iOS naopak vedou o třetinu v konzumaci kávy. O celé dvě třetiny zaplatí uživatelé iOS více za koktejly. Majitelé iPhonů rovněž dominují v objednávkách salátů (o 21 %) a takřka o čtvrtinu v pití limonád.



Data z Qerko dále ukázala, že se uživatelé různých operačních systémů liší nejen v objednávkách, ale i ve využívání platebních metod. Zatímco pouze polovina uživatelů operačního systému Android platí pomocí mobilních peněženek, především pomocí Google Pay, uživatelé iOS využívají k platbě Apple Pay v drtivých 90 % případů. Zbývající úhrady tvoří především platby kartou.

Podíl na celkových platbách Qerkem – Apple a Android

„Od října loňského roku jsme svědky toho, že počet uživatelů, kteří při platbě prostřednictvím Qerka využívají Google Pay, postupně narůstá. V současné době se jejich počet ustálil, z čehož soudíme, že platba kartou je mezi našimi uživateli stále populární a my nepředpokládáme, že by se tento trend v budoucnu měnil,“ komentuje platební návyky příznivců Qerka zakladatel a CEO společnosti Lukáš Kovač.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.