Aktuality -> IT Projekty - 11. 1. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Umělá inteligence monitoruje pohyb diváků na stadionu Manchesteru City

Společnost Cisco pokračuje ve spolupráci s fotbalovým klubem Manchester City, kterému pomáhá se zaváděním moderních technologií pro zvýšení komfortu a zážitku fanoušků při zápasech i dalších akcích, které se konají na Etihad Stadium. Po projektu „chytré šály“, v rámci něhož jsou analyzována data o emocích diváků v průběhu utkání, nasadí Cisco na Etihad Stadium svoji platformu WaitTime pro sledování pohybů diváků na stadionu v reálném čase.



Platforma WaitTime s využitím umělé inteligence analyzuje data z kamerových systémů a sítě, na jejichž základě pak poskytuje v reálném čase informace o hustotě davu a pohybu lidí na stadionu, což provozovateli pomůže zlepšit efektivitu provozu stadionu, zlepšit pohodlí a zážitky návštěvníků.

Software WaitTime umí například návštěvníkovi doporučit nejrychlejší trasu do jeho sektoru, najít nejméně obsazenou toaletu či stánek občerstvení s nejkratší frontou. Data a doporučení mohou být sdílena buď na obrazovkách na stadionu, nebo přímo prostřednictvím mobilních aplikací v chytrých telefonech.

Managementu stadionu zase umožňuje například řídit nasazení personálu u jednotlivých vstupních bran nebo na jiných místech v prostoru stadionu. Velké množství dat, které platforma průběžně sbírá navíc dovoluje i vytvářet nejrůznější scénáře například pro různé typy akcí (fotbalový zápas, koncert) nebo různé publikum.

Text a foto: tisková zpráva Cisco


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.