- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Umělá inteligence jako budoucnost pojišťovnictví
Pojištění zůstává jednou z posledních oblastí, na kterou zatím fintech nevyzrál. Přitom se podle posledního průzkumu agentury STEM/MARK většina z nás obává o výhodnost pojistek nebo jejich plnění. V zahraničí již první vlaštovky vzlétly. Fintech řešení, tedy „neurální síť“ (umělá inteligence) umí nalézt pojištění skutečně na míru. V Čechách by to mohla být nová služba DOK, která řeší správu pojistek zcela online a zdarma.


Pojistky nás nebaví a neradi řešíme jejich změny. To potvrzuje třetina respondentů výzkumu, kteří by chtěli své smlouvy změnit. A přitom jen pouhých 30 % z nich se k takovému kroku odhodlá.
Hlídat výročí smluv, kdy se změna většinou nejlépe udělá, hledání výhodnějších nabídek a revize již uzavřeného pojištění jsou činnosti, kterými se klient nechce zabývat, a makléřům zaberou hodiny práce. Takové činnosti přitom může neurální síť, která se sama učí na bázi umělé inteligence, zvládnout během pár sekund.
Jak služba DOK funguje v praxi
- Klient se zaregistruje online a má několik možností, jak může poskytnout svoje existující pojistné smlouvy: elektronicky, vyfotí je jednoduše prostřednictvím mobilního telefonu (pokud má k dispozici pouze papírovou podobu) nebo poskytne provozovateli služby DOK plnou moc (opět vše elektronicky) a ten si na jejím základě vyžádá opis u příslušné pojišťovny.
- Následně DOK provede analýzu pojistného portfolia, kdy u jednotlivých smluv zhodnotí jejich plusy a mínusy a přiřadí jim tzv. DOK index (zohledňuje cenu, riziko, pojišťovnu, proces pojistného plnění apod.). Poté připraví tzv. celkový DOK index, kde vyhodnotí kvalitu celkového portfolia klienta.
- Pokud DOK v rámci analýzy najde nějakou pojistnou smlouvu, která má lepší alternativu na trhu, upozorní na ni klienta. Podobně upozorní na nepokrytá rizika v rámci klientova portfolia.
„Češi při výběru nového pojištění průměrně porovnají 3 nabídky a rozhodují se podle ceny. Při hloubkových rozhovorech ale vyšlo najevo, že úplně nejdůležitější je pro ně být dobře pojištěný,“ uvádí Pavel Kuhn, který stál u zrodu projektů Zonky, Mobito či Sazka mobil. Dnes se zabývá projektem DOK. „Věříme, že díky automatizaci většiny procesů a jejich spojením se samoučícím se systémem DOK dosáhneme mnohem větší efektivity a podstatně zlepšíme zkušenost zákazníka s našimi doporučeními,“ doplňuje Kuhn.
Samotná vize nové služby je snadná. Zjednodušit správu pojištění a zpřehlednit spletitý svět smluv pro zákazníky. Novým standardem by se tak mohl stát DOK index - zjednodušené hodnocení pojištění na škále od 1 do 10.
Pokud chcete vyzkoušet, jak může vypadat správa pojištění zcela online a bez námahy, zaregistrujte se zdarma na www.mujdok.cz a přesvědčte se sami.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |