facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Umělá inteligence jako budoucnost pojišťovnictví

Pojištění zůstává jednou z posledních oblastí, na kterou zatím fintech nevyzrál. Přitom se podle posledního průzkumu agentury STEM/MARK většina z nás obává o výhodnost pojistek nebo jejich plnění. V zahraničí již první vlaštovky vzlétly. Fintech řešení, tedy „neurální síť“ (umělá inteligence) umí nalézt pojištění skutečně na míru. V Čechách by to mohla být nová služba DOK, která řeší správu pojistek zcela online a zdarma.



Pojistky nás nebaví a neradi řešíme jejich změny. To potvrzuje třetina respondentů výzkumu, kteří by chtěli své smlouvy změnit. A přitom jen pouhých 30 % z nich se k takovému kroku odhodlá.

Hlídat výročí smluv, kdy se změna většinou nejlépe udělá, hledání výhodnějších nabídek a revize již uzavřeného pojištění jsou činnosti, kterými se klient nechce zabývat, a makléřům zaberou hodiny práce. Takové činnosti přitom může neurální síť, která se sama učí na bázi umělé inteligence, zvládnout během pár sekund.

Jak služba DOK funguje v praxi

  • Klient se zaregistruje online a má několik možností, jak může poskytnout svoje existující pojistné smlouvy: elektronicky, vyfotí je jednoduše prostřednictvím mobilního telefonu (pokud má k dispozici pouze papírovou podobu) nebo poskytne provozovateli služby DOK plnou moc (opět vše elektronicky) a ten si na jejím základě vyžádá opis u příslušné pojišťovny.
     
  • Následně DOK provede analýzu pojistného portfolia, kdy u jednotlivých smluv zhodnotí jejich plusy a mínusy a přiřadí jim tzv. DOK index (zohledňuje cenu, riziko, pojišťovnu, proces pojistného plnění apod.). Poté připraví tzv. celkový DOK index, kde vyhodnotí kvalitu celkového portfolia klienta.
     
  • Pokud DOK v rámci analýzy najde nějakou pojistnou smlouvu, která má lepší alternativu na trhu, upozorní na ni klienta. Podobně upozorní na nepokrytá rizika v rámci klientova portfolia.

„Češi při výběru nového pojištění průměrně porovnají 3 nabídky a rozhodují se podle ceny. Při hloubkových rozhovorech ale vyšlo najevo, že úplně nejdůležitější je pro ně být dobře pojištěný,“ uvádí Pavel Kuhn, který stál u zrodu projektů Zonky, Mobito či Sazka mobil. Dnes se zabývá projektem DOK. „Věříme, že díky automatizaci většiny procesů a jejich spojením se samoučícím se systémem DOK dosáhneme mnohem větší efektivity a podstatně zlepšíme zkušenost zákazníka s našimi doporučeními,“ doplňuje Kuhn.

Samotná vize nové služby je snadná. Zjednodušit správu pojištění a zpřehlednit spletitý svět smluv pro zákazníky. Novým standardem by se tak mohl stát DOK index - zjednodušené hodnocení pojištění na škále od 1 do 10.

Pokud chcete vyzkoušet, jak může vypadat správa pojištění zcela online a bez námahy, zaregistrujte se zdarma na www.mujdok.cz a přesvědčte se sami.


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.